Jihomoravský kraj v hledáčku novinářů a spisovatelů z USA

CzechTourism, Centrála cestovního ruchu Jižní Moravy, město Brno a Jihomoravský kraj společně hostily prestižní událost pro 44 amerických profesionálů z mediální a kulturní sféry.  

Organizátoři připravili pro účastníky konference SATW (Society of American Travel Writers) pestrý program, který se promítl do zajímavých textů i fotografií. 

„Samotnému pobytu v Brně a Jihomoravském kraji předcházel poznávací zájezd po Praze. CzechTourism se však dlouhodobě snaží o podporu příjezdového cestovního ruchu do regionů. A tak bylo tentokrát hlavním cílem představit účastníkům konference krásy a specifika města Brna a Jihomoravského kraje. Podařilo se to, věřím, na výbornou,“ říká Michaela Claudino, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v USA a Kanadě.

Konference SATW je ukázkou výborné spolupráce několika institucí. Akce byla financována z poloviny členskými příspěvky účastníků SATW, finanční podporu poskytla také agentura CzechTourism, Jihomoravský kraj, a statutární město Brno. Doprovodný program byl zrealizován za velké podpory lokálních subjektů, které své služby poskytly buď zdarma, nebo s výraznou slevou. Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava byla pověřena přípravou celé akce.

Program byl precizně naplánován. Takzvané „pre i post fam tripy“, ochutnávky skvělé tradiční i světové gastronomie, vinařská kultura, přírodní krásy kraje, edukativní semináře zaměřené na udržitelný cestovní ruch i návštěvy architektonických a historických skvostů. Slavností zahájení konference proběhlo ve vile Tugendhat.

„Jsem moc ráda, že si organizátoři konference vybrali jako místo konání právě Brno. Je to další z dokladů vzrůstajícího zájmu, kterému se naše město ve Spojených státech těší. O jeho specifické gastroscéně a celkově přátelské atmosféře a dynamickém životě v centru se v poslední době psalo v New York Times dokonce dvakrát a já věřím, že novináři, kteří kouzlo Brna a jižní Moravy zakusí v květnu na vlastní kůži, přispějí k šíření jeho dobrého renomé,“ doplnila radní města Brna pro marketing a cestovní ruch Petra Rusňáková.

A městu Brno i Jihomoravskému kraji zůstanou k využití některé profesionální fotografie. „Vyhlásili jsme fotografickou soutěž v pěti kategoriích: Cultural Scenic, People, Architecture, Details a Night Shot. Snímky hodnotila tříčlenná odborná komise. Kolikrát jsme byli překvapeni, jak krásně i neobvykle mohou náš kraj zahraniční profesionálové zachytit,“ popisuje Monika Perďochová z Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy. „Těšíme se na to, jak ve svých textech američtí novináři a spisovatelé Českou republiku – a samozřejmě hlavně Brno a Jihomoravský kraj – vystihnou. A věříme, že díky celé akci SATW se můžeme těšit na další příliv amerických turistů. Jejich počet ostatně každoročně stoupá,“ uzavírá Michaela Claudino.

Přiložené dokumenty