Jižní Morava se chce turistům představit z „jiného úhlu“

Jihomoravský kraj chce lákat české a slovenské turisty na místa a aktivity, které zůstávají ve stínu tradičních TOP cílů regionu. Jižní Moravu z „jiného úhlu“ představila na tiskové konferenci Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava společně se zástupci pěti turistických destinací Jihomoravského kraje

„Zájem o náš region každoročně roste. To je příležitost ukázat návštěvníkům mimo tradiční cíle i nová lákadla, místa a aktivity, které mají velký, ale doposud plně nevyužitý turistický potenciál. Chceme rozptýlit vysokou koncentraci turistů na přeexponovaných místech a také, rozšířit sezónu,“ upřesňuje záměry nové koncepce ředitelka centrály cestovního ruchu-Jižní Morava Pavla Pelánová.
 
Ve spolupráci se zástupci destinačních managementů jednotlivých turistických oblastí kraje se připravily tematické okruhy a cíle, na které bude v následujícím období směřovat větší část komunikačních aktivit. Šest hlavních okruhů zaměřených na tradiční témata (sportovní aktivity, přírodní zajímavosti, historie, gastronomie, folklor a řemesla, krajina) zastupují originální výzvy: Zaber, Otevři oči, Poznej víc, Okoštuj, Spusť se, Zavrť se. Tyto okruhy budou naplňovat jednotlivá témata a aktivity napříč celým regionem.
 
Typicky vinařský region chce například nově oslovit milovníky piva a pivovarnictví. Pivní slavnosti, expozice a prohlídky minipivovarů jsou především doménou Znojemska a Slovácka. Téma však propojuje celý Jihomoravský kraj, kraj s největším počtem pivovarů u nás.
 
Turistické oblasti Moravský kras a Pálava se představují jako místa aktivního odpočinku spojeného s originálními sportovními i adrenalinovými aktivitami. Ty reprezentují ferratové lezení, jeskynní speleoferata, singletrailové stezky nebo atraktivní vodní sporty (jetsurfing, kiteboarding, wakeskating apod.)
 
Tématy výzvy Poznej víc jsou například pozůstatky železné opony na Znojemsku a v Podyjí, Napoleonská tématika na Brněnsku nebo židovská historie na Boskovicku a Mikulovsku. Očekávaným lákadlem pro návštěvníky mají být také industriální relikty hornictví a nově vznikající aktivity spojené s touto tématikou na Oslavansku a Rosicku.
 
Výzva Otevři oči bude lákat turisty na desítky rozhleden napříč celým krajem, ale také na fotogenické krajinné celky, jakým je například stále populárnější Moravské Toskánsko na Slovácku.
 
Podrobné informace za jednotlivé destinace lze získat na těchto kontaktech:
 
Brněnsko, z.s.                                                Michal Burian             michal@eceat.cz
MAS Moravský kras, z.s.                               Veronika Slámová      pr@destinace-brnensko.cz
Pálava a Lednicko-valtický areál, z.s.           Radek Galousek          region@palava-lva.cz
Turistická asociace Slovácko, z.s.                 Zdeněk Šmýd             zdenek.smyd@gmail.com
ZnojemoRegion, z.s.                                     Irena Navrkalová        tajemnik@znojmoregion.cz
 
 
 
Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava, z.s.p.o. (CCR JM):
 
Byla zřízena v roce 2005 jako zájmové sdružení právnických osob, které má za úkol koordinaci rozvoje cestovního ruchu na jižní Moravě se zaměřením na maximální využití turistického potenciálu území v souladu s principy udržitelného rozvoje. Členy sdružení jsou: Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky.
Úkolem centrály je propojování a koordinace aktivit osob zainteresovaných na rozvoji cestovního ruchu s cílem poskytnout návštěvníkům regionu komplexní služby, zabezpečit prosperitu podniků a tím i konkurenceschopnost jižní Moravy.
 
 
 
KONTAKTY PRO MÉDIA:
 
Martina Grůzová
Centrála cestovního ruchu Jižní Morava
mob: +420 725 488 889
e-mail:
gruzova@ccrjm.cz
 
 
Pavel Růžička
Taktiq Communications
mob: + 420 775 700 103