Výjimečné počiny v oblasti turismu oceněny - První místo Centrále cestovního ruchu-Jižní Morava

Výjimečné počiny v oblasti turismu oceněny - První místo Centrále cestovního ruchu-Jižní Morava

(BRNO 15. 1. 2015) – První cenu v kategorii Nejlepší turistický produkt si ze soutěže Velká cena cestovního ruchu 2014/15 odnesla Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava za turistický produkt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy. Tento produkt současně získal i speciální cenu Veletrhů Brno. Ceny byly předány na veletrhu turistických příležitostí GO&REGIONTOUR v Brně. Odborná porota dále ocenila výjimečné projekty v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší elektronická komunikace, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. Na základě hlasování veřejnosti pak byli vyhlášeni i vítězové v kategorii Nejlepší cestovní kancelář. Soutěž Velká cena cestovního ruchu 2014/2015 tradičně vyhlásily společnosti Veletrhy Brno a C.O.T. media s cílem přispět ke zkvalitnění nabídky a služeb v cestovním ruchu České republiky.

Jihomoravský produkt si podle porotců zaslouží ocenění za to, jakým způsobem využívá trendu a popularity vína a vinařské turistiky a dává vínu a místům příběhy, čímž zároveň významně podporuje podnikatelský sektor v regionu. „Tento produkt se nám zdál zajímavý a propracovaný, pozitivně jsme hodnotili i jeho nadregionální, resp. mezinárodní rozměr,“ vysvětlil důvody udělení speciální ceny Miloň Mlčák ze společnosti Veletrhy Brno

V kategorii Nejlepší jednotná kampaň porota hodnotila soubor materiálů spojených s jednou kampaní. Ocenění putovalo do Zlínského kraje – první místo získala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy za kampaň Východní Morava má jiskru. Vítězství v kategorii Nejlepší golfový balíček si odnesli zástupci České Golfové Asociace za balíček „Golf a romantika“, který nabízí PilsnerGolf Resort Hořehledy a Hotel Pod Kokšínem. Nejlepší lázeňský a wellness balíček podle poroty připravila společnost Lázně Luhačovice. Jmenuje se „Rehabilitace páteře“ a porotu nejvíce oslovil fakt, že je tento lázeňský rehabilitační balíček určen nejen pro léčené a indikované pacienty, ale i jako prevence civilizačních chorob páteře, které trápí stále větší procento populace. Kategorii Nejlepší elektronická komunikace, která nahradila někdejší kategorii Nejlepší turistický portál, opanovalo Infocentrum Města Karlovy Vary, které do soutěže přihlásilo projekt s názvem Elektronická propagace města Karlovy Vary. V kategorii Nejlepší cestovní kancelář hlasování veřejnosti rozhodlo o vítězství cestovní kanceláře  VÍTKOVICE TOURS, která je největší českou cestovní kanceláří specializovanou na pobyty na Jadranu.

Ceny ve vybraných kategoriích předávala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, která v krátkém proslovu vyzdvihla význam turismu. „Cestovní ruch má opravdu velký význam pro ekonomiku naší země i pro náš úřad, který je gestorem kompetenčního zákona v této ekonomické oblasti. Já osobně věřím v jeho budoucnost, neboť může přinést zvýšení naší konkurenceschopnosti nejen ve světě, ale i na regionální úrovni,“ uvedla ministryně.