Dva roky fungování rezervačního systému na jižní Moravě

Dva roky fungování rezervačního systému na jižní Moravě

Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava zavedla před dvěma lety regionální rezervační systém ubytovacích služeb na Jižní Moravě. Nyní je možné na základě porovnání dvou ukončených období posoudit dosavadní výkony a stanovit další rozvojové cíle. Vývoj a implementaci první fáze rezervačního systému finančně podpořila Evropská unie prostřednictvím Regionálního operačního programu Jihovýchod.

Vývoj počtu ubytovatelů
Rezervační systém spolu s portálem jizni-morava.info byl dokončen a předán k 31.12.2009. K tomuto datu, kdy ubytovatelům nebyla účtována žádna provize z realizované rezervace, systém nabízel 140 zapojených ubytovatelů. I po zavedení provize ve výši 10% nedošlo k poklesu ubytovatelů v systému.

Rok Počet zapojených ubytovatelů
2010 185 (+32%)
2011 268 (+40%)

 

Počty zprostředkovaných rezervací a poptávek
Rezervační systém je především další službou návštěvníkům destinace a umožňuje přehledné a rychlé vyhledání ubytovacích kapacit s následnou rezervací. Cílem systému je především poskytovat informace o aktuální obsazenosti online, vedle toho umožňuje také návštěvníkům zaslat nezávaznou poptávku na pracovníka TIC Jižní Morava, který požadavek zpracuje a vyřídí ke spokojenosti klienta.

Rok Poptávek a rezervací celkem (nezohledňují odbydlenost)
2010 350
2011 881 (+150%)

 

Afilační partneři
Systém nabízí také partnerům v destinaci spolupráci prostřednictvím tzv. afilačního systému. Partneři tak mohou zakomponovat rezervační systém do vlastních portálů a získávat z realizované rezervace podíl na provizi. Důležité je však dobré umístění odkazu nebo rezervačního formuláře na hlavní stránce portálu.
Portály, které nabízí rezervaci ubytovacích služeb:
ccrjm.cz; ickyjov.cz ; lednice.cz; batacanal.cz; vyletnicile.cz; valtice.eu; zamek-slavkov.cz; hodonín.eu; hustopece-city.cz; jizni-morava.cz; kic.rosice.cz; moraviaconvention.cz; jakubskacesta.cz
Plánovaný rozvoj
Hlavním požadavkem na vývoj a zavedení rezervačního systému byla jeho univerzálnost, otevřenost a flexibilita. Tyto vlastnosti umožňují snadné rozšíření rezervačního systému o nové služby. Především plánujeme úpravu turistických programů a propojení jejich prezentací s rezervačním systémem, propojení prezentací akčních nabídek s rezervačním systémem ubytovacích služeb a zviditelnění akcí prodávaných přes vstupenkové systémy.
Více informací o spolupráci s námi a rezervačním systémem naleznete zde: http://www.jizni-morava.info/spoluprace/