Letošní veletrh cestování a volného času F.RE.E 2013 v Mnichově byl o České republice a Jižní Moravě

Letošní veletrh cestování a volného času F.RE.E 2013 v Mnichově byl o České republice a Jižní Moravě

Česká republika byla v letošním roce partnerskou zemí veletrhu „cestování a volného času" F.RE.E 2013 v Mnichově. Tuto skutečnost nepřehlédl žádný z návštěvníků veletrhu. Vyobrazení Pálavy, města Mikulova, vinic a dalších turistických cílů České republiky a Jižní Moravy vítala návštěvníky veletrhu hned při výstupu z metra a provázela je až do hlavní haly.

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava využila této příležitosti a přihlásila se ke spolupráci na zajištění doprovodného programu veletrhu. S finanční podporou Regionálního operačního programu Jihovýchod v rámci projektu „Zaujměme nově zahraniční destinace“ připravila prezentaci Jižní Moravy a moravských vín nejen v expozici České republiky, ale také na rozhlasovém a televizním pódiu. Dvakrát až třikrát denně probíhaly prezentace , v rámci kterých vystupovala cimbálová muzika Strážničan s tanečním párem, místopředsedkyně svazu moravských vinařů vinařů Moravín Vladimíra Seidlová, osminásobný mistr světa na vysokém kole Josef Zimovčák, rodák z Brna Adam Ondra, mladý lezec na obtížnost, ke kterému vzhlíží celý svět, zástupci cestovních kanceláří a další. Prezentace byla zaměřena především na téma moravské vinařské stezky a moravské vinařství ale hovořilo se také celé turistické nabídce Jižní Moravy a města Brna. Programy vedené temperamentními rozhlasovými moderátory zpestřily soutěže pro posluchače a ochutnávky moravských vín, o kterých zaujatě hovořila paní Seidlová. Propagaci Jihomoravského vinařství podpořil Vinařský fond novými vzorky vín, které zde byly představeny před svojí premiérou v letošním Salonu vín. Moravská vína v rámci této generálky velmi dobře uspěla a pro mnohé byla informace, že Jižní Morava je vinařským regionem s tak pestrou nabídkou vín velkým překvapením. Veletrh f.re.e 2013 je vedle cestovního ruchu zaměřen také na cykloturistiku, caravaning, vodní sporty a wellness. Navštívilo jej během pěti dnů trvání 20.-24. 2. celkem 110 000 návštěvníků. O prezentacích Jižní Moravy se psalo ve všech programových materiálech během veletrhu a zmínka nechyběla ani v závěrečné tiskové zprávě Messe München. Zájem o informace o městě Brně, jižní Moravě, vinařské turistice a moravských vinařských stezkách vysoce překonal očekávání. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava zde měla k dispozici velký výběr cyklistických map, zpracovaných okruhů a výletů a dalších materiálů, které jsou výstupem projektů CCRJM, Nadace Partnerství, Jihomoravského kraje, města Brna, Národního vinařského fondu a dalších partnerů.

 

Fotogalerie