Wir zeigen Südmähren nicht nur den Leuten direkt in der Region, sondern auch über Messen. Wir präsentieren touristische Perlen im besten Licht, wir steigern das Interesse an unserer schönen Region. Je mehr Touristen zu uns kommen, desto besser geht es den Dienstleistern in unserer Region. Gerade hier können Sie sehen, wo überall wir Südmähren der Welt präsentiert haben, und welche Messen in absehbarer Zeit stattfinden.
Kommende Messen
Ferien-Messe Wien, mezinárodní akce pro dovolenou, cestování a volný čas, je předním veletrhem cestovního ruchu v Rakousku. Pestrý živý program na jevišti, zábavné přednášky a filmové prezentace v cestovním kině a dětské zážitky dokonale doplňují prázdninové, cestovní a volnočasové prezentace vystavovatelů.
Association Days 2025 je stěžejní událostí pro evropský asociativní a kongresový trh. Shromažďuje institucionální delegáty z asociací a společností podporujících kongresy, organizátorské agentury i zástupce destinací, konferenčních prostor a poskytovatele specializovaných služeb v tomto odvětví.
Veletrh pro volný čas a cestování
Veletrh f.re.e je jednou z nejoblíbenějších spotřebitelských výstav v jižním Německu. Představuje vše, co souvisí s cestováním a rekreací v celé své rozmanitosti a zve návštěvníky k bezprostřední zkušenosti v četných dobrodružných světech.
FERIE FOR ALLE představuje největší veletrh zaměřený na cestovní ruch pro širokou veřejnost ve Skandinávii. V roce 2024 přilákal více než 55 000 návštěvníků a přivítal 1 021 vystavovatelů. Akce probíhá ve 14 halách rozdělených do pěti hlavních sekcí – od karavaningu a kempování, přes golf, národní dánské destinace, až po outdoor aktivity a mezinárodní dovolené.
Každá sekce nabízí atraktivní prezentace jak pro turisty, tak pro operátory z oblasti cestovního ruchu. Hlavními návštěvníky jsou aktivní senioři a rodiny s dětmi. Dánové, kteří často cestují do Česka autem, se přitom nejvíce zajímají o poznávání regionů a kempování.
Účastníme se také Events Club Associations Forum 2025, které se koná ve dnech 9. – 11. března 2025 v Lotyšsku.
Během dvou dnů budeme mít příležitost setkat se s eventovými organizátory z celé Evropy a navázat kontakty s předními osobnostmi v eventovém průmyslu. Čekají nás B2B schůzky, přednášky, interaktivní workshopy a nespočet možností pro spolupráci, které změní váš přístup k networkingu a otevřou nové možnosti růstu.
Holiday world, mezinárodní veletrh cestovního ruchu, představuje vrcholnou událost tohoto typu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. Regiony České republiky lákaly návštěvníky na turistické zážitky, zatímco desítky cestovních kanceláří a agentur prezentovaly aktuální nabídky zájezdů do celého světa.
Events Club Forum, je mezinárodní odborné setkání zaměřené na kongresovou a incentivní turistiku. Dvoudenní akce zahrnuje workshopy, odborné prezentace, vzdělávací programy, možnosti networkingu a každoročně přiláká více než dvě stovky účastníků.
The Events Club Life Sciences Forum je naší nejnovější MICE událostí, zaměřenou speciálně na odvětví věd. Toto exkluzivní forum, nabízí příležitost k navázání kontaktů se špičkovými poskytovateli služeb připravenými podpořit při plánování velkých akcí v oblasti life sciences.
Vergangene Messen
Na veletrhu Touristik & Caravaning Leipzig, jedné z největších přehlídek cestování a karavaningu ve středním Německu, jsme měli příležitost představit náš region jako ideální destinaci pro dovolenou s karavanem. TC Lipsko není jen klasická výstava ale je to místo, kde si návštěvníci mohou svou vysněnou dovolenou doslova vyzkoušet.
Akce nabídla jedinečný mix inspirace, zážitků a možností od ochutnávek a testování vybavení až po plánování a rezervaci dovolené. Naši expozici navštívili nejen milovníci cestování, ale i rodiny, které hledaly nové zážitky a tipy na výlety. V listopadovém Lipsku jsme tak mohli ukázat, proč je náš region ideální volbou pro karavanisty a outdoorové nadšence.
Zúčastnili jsme se veletrhu IBTM v Barceloně, který patří mezi nejvýznamnější světové akce v oblasti MICE cestovního ruchu. Tento prestižní veletrh, na němž se každoročně představí přes 3000 vystavovatelů, se zaměřuje na podporu inovací a tvorbu nezapomenutelných zážitků pro klienty v eventovém odvětví.
Naše účast nám poskytla jedinečnou příležitost ukázat možnosti našeho regionu, získat nové kontakty a načerpat inspiraci pro další rozvoj MICE turistiky.
Zúčastnili jsme se networkingové akce, kterou pořádalo Czech Convention Bureau ve spolupráci se zahraničním zastoupením agentury CzechTourism v Londýně. Tato akce byla zaměřena na britské nákupčí z oblasti MICE a letos jsme se během workshopu soustředili především na nákupčí z regionu Surrey, nacházejícího se jihozápadně od Londýna.
Akce nám poskytla skvělou příležitost k navázání nových kontaktů a prezentaci našich služeb, což přispělo k posílení povědomí o našem regionu jako atraktivní destinaci pro MICE aktivity.
Zúčastnili jsme se MICE B2B fóra v Palma de Mallorca, které nabídlo jedinečnou příležitost k navázání nových obchodních vztahů a intenzivnímu networkingu. Během 2,5denního programu jsme absolvovali mnoho naplánovaných individuálních schůzek, které nám umožnily rozšířit kontakty a posílit naše obchodní příležitosti.
Akce probíhala na prestižních místech, jako jsou Palma Congress Center a hotel Meliá Palma Bay, kde se setkalo na 200 účastníků. Díky tomu panovala soustředěná atmosféra, ideální pro efektivní jednání. Součástí programu byla i prezentační sezení, která představila jižní Evropu jako atraktivní MICE destinaci.
Naše účast na tomto fóru byla cennou zkušeností a přispěla k navázání nových partnerství, která podpoří rozvoj cestovního ruchu v našem regionu.
Jako Centrála cestovního ruchu Jižní Moravy jsme se společně s městem Brnem aktivně zapojili do letošního ročníku veletrhu Caravaning Brno 2024, který se konal od 7. do 10. listopadu na brněnském výstavišti. Tato akce, která každoročně přiláká tisíce návštěvníků, byla letos doplněna o novinku v podobě Travel Zone – prostoru věnovaného inspiracím na cestování a objevování nových míst.
Naše společná expozice se zaměřila na prezentaci jižní Moravy jako ideální destinace pro karavanisty a milovníky cestování. Představili jsme rozmanité možnosti, které region nabízí, od přírodních krás přes historické památky až po jedinečné gastronomické zážitky. Nová Travel Zone v pavilonu V navíc nabídla návštěvníkům řadu atraktivních aktivit, včetně ochutnávek regionálních specialit a vín, soutěží a workshopů.
Velké poděkování patří našim destinačním oblastem, které spojily své síly s lokálními partnery, jako jsou Jihomoravské muzeum ve Znojmě, Pivovar Lednice, Muzeum města Letovice, Annovino Lednice a Stellplatzu Amonit, Permonium, Camping Mikulov, Pivovar Old Cock, Magdino vyšívání, Muzeum Blanenska, Sonnentor, Vinařský spolek Dunajovské kopce, Dům přírody Hodonínské Dúbravy, Vodácké centrum Znojmo, Zámek Slavkov – Austerlitz a Vranovská pláž. Tito partneři nejenže reprezentovali svou nabídku, ale zároveň obohatili program veletrhu svou aktivní prezentací, díky níž se podařilo návštěvníkům přiblížit autentickou atmosféru jižní Moravy.
Jsme velmi rádi, že jsme mohli být součástí této významné události a děkujeme všem, kdo se na našem úspěchu podíleli. Zároveň se těšíme na další společné projekty, které pomohou zviditelnit Jižní Moravu jako jedinečnou destinaci.
World Travel Market London je jednou z největších obchodních událostí v cestovním ruchu v UK. Je určen pro odbornou veřejnost a každoročně jej navštíví více než 50 000 profesionálů z řad destinací, touroperátorů, médií i influencerů.
Centrála cestovního ruchu se zúčastnila veletrhu v Poznani. Tato akce, konaná v téměř milionové velkopolské aglomeraci, která patří mezi nejbohatší regiony Polska, je pro nás významnou příležitostí k oslovení turistů, kteří mají zájem o návštěvu České republiky. Poznaňské veletrhy se v posledních letech zaměřují především na caravaning a jachting, což jsou v Polsku velmi populární formy rekreace.
V roce 2023 přilákal veletrh 33 274 návštěvníků, a jak odhadli organizátoři, přibližně polovina z nich se zajímala také o další formy aktivní a kulturní turistiky. Náš stánek vzbudil velký zájem mezi návštěvníky, kteří hledali inspiraci pro své dovolené a výlety. Díky účasti na veletrhu jsme mohli znovu upevnit naši pozici na polském trhu a prezentovat atraktivní nabídky cestování do České republiky.
V rámci naší účasti jsme také měli možnost být součástí workshopu zaměřeného na oblast MICE, jehož cílem bylo navázat nové spolupráce a prohloubit vztahy s polskými partnery. Díky pečlivé přípravě a aktivní komunikaci jsme dosáhli výrazného zájmu ze strany významných polských subjektů
Těšíme se, že tento úspěch přinese nové příležitosti pro spolupráci a přivede další polské turisty k objevování krás Jižní Moravy.
S rozmanitým programem, který zahrnoval panelové diskuse a mezinárodní kulinářské ukázky, festival nabídl návštěvníkům možnost ponořit se do světa gastronomie a ochutnat delikatesy z Velké Británie, Středomoří, Karibiku a dalších koutů světa. Účastníci mohli získat inspiraci pro své cestovatelské plány a objevili, co si rozhodně nenechat ujít.
Zahraniční zastoupení CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko nás pozvalo na prestižní food festival National Geographic Traveller, který se uskutečnil v Londýně v Business Design Centre ve dnech 15.-16. července 2023. Měli jsme možnost se účastnit také networkingového večera s britskými cestovními agenturami.
Tato jedinečná akce propojila cestování, gastronomii a nápoje z celého světa. Během dvou dnů se představily desítky destinací a regionů, které předvedly své kulinářské tradice a turistické nabídky. Česká republika se na NGT food festivalu zúčastnila již potřetí.
Festival byl zaměřen hlavně na náročné publikum magazínu National Geographic Traveller. V předchozím ročníku festival přilákal téměř 6000 návštěvníků denně.
Hlavním lákadlem veletrhu byla ochutnávka národních a regionálních specialit, potravin a nápojů. Při výběru účastníků byli upřednostněni ti, kteří mohli zajistit ochutnávky vlastními zdroji. Součástí festivalu byl také speciální B2B event pro české partnery a zástupce britského cestovního trhu, včetně touroperátorů, cestovních agentů, médií a influencerů.
Třetí ročník Events Club Fora, mezinárodního odborného setkání zaměřeného na kongresovou a incentivní turistiku, se uskutečnil v polovině června v pražském Kongresovém centru. Dvoudenní akce zahrnovala workshopy, odborné prezentace, vzdělávací programy, možnosti networkingu a přilákala více než dvě stovky účastníků. Hlavním partnerem akce bylo Czech Convention Bureau.
Celou akci doplnily networkingové večery a odborný program, který zahrnoval destinační prezentace spojené s kvízem pro nákupčí a dvě panelové diskuse na téma udržitelnosti a vytváření odkazu akcí.
Akce se zúčastnilo nejvíce nákupčích z Velké Británie, následované hlavními evropskými trhy kongresové turistiky, jako jsou Skandinávie, Francie, Itálie a Benelux. Zastoupeny byly také Německo a Rakousko. Více než 50 % nákupčích reprezentovalo firmy, které organizují více než 100 akcí ročně.
Během Events Club Fora, které se konalo v pražském Kongresovém centru 17. a 18. června 2024, proběhlo přes 2 000 pracovních schůzek.
Ve dnech od 14.-16.5.2024 jsme se účastnili veletrhu IMEX. Tento veletrh je jedním z hlavních v Německu a je zaměřený na setkání, kongresy, události a incentivní cesty. Oslovuje širokou škálu poskytovatelů služeb v oblasti událostí, jako jsou hotely, agentury pro incentivní cesty a události, kongresová centra, organizátoři setkání a konferencí, firmy specializující se na eventové technologie a další. Mezi účastníky převládají plánovači akcí z agentur, různých společností a asociací, stejně jako manažeři obchodních cest a marketingoví manažeři, kteří mají na starosti organizaci událostí.
I letos jsme se účastnili fóra m&i Healthcare tentokrát v Londýně. Jde o odborné zdravotnické fórum, kde se během dnů od 6.-8.5.2024 zúčastnilo až 160 zdravotnických agentur a farmaceutických společností z UK a západní Evropy.
Toto dvoudenní setkání nás spojilo s certifikovanými zdravotnickými zařízeními a specialisty na pořádání akcí v oboru. Program zahrnoval individuální schůzky, obohacující vzdělávací obsah a skvělou večerní zábavu v anglickém hlavním městě, Londýně.
Agentura CzechTourism pořádala i letos výroční incomingový workshop Czechia Travel Trade Day, který se konal ve dnech 29. – 30. dubna 2024. v Hradci Králové.
Czechia Travel Trade Day je úspěšnou platformou pro obchodní schůzky mezi českými podnikateli, regiony a dalšími subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu s mezinárodními kupci.
CzechTourism pořádá tento workshop pravidelně každý rok od roku 2016, s výjimkou let 2020 a 2021, kdy situace ohledně COVID-19 nedovolila uspořádat setkání workshopu. B2B workshopy s kupci, kteří přijíždějí na pozvání CzechTourismu z celého světa, probíhají ve formě předem domluvených schůzek.
Druhá část Travel Trade Day je věnována přímé spolupráci mezi českými podnikateli, regiony a partnery a řediteli zahraničních zastoupení (prezentace nových produktů a jejich možností pro zahraniční trhy, vzájemné synergie v oblasti cestovního ruchu).
Tento akce má významnou mezinárodní účast a sleduje dvě hlavní cíle: přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů a propagovat bohatou turistickou nabídku Česka. Z tohoto důvodu se Travel Trade Day každý rok zaměřuje na jiný region. Velmi se těšíme na svou opětovnou účast na této významné akci.
Letošní ročník Event Marketing Festivalu, největšího event marketingového festivalu v České republice a na Slovensku, proběhl v Praze a my jsme si z něj odnesli mnoho cenných poznatků a kontaktů.
Festival, konaný již popáté, shromáždil na jednom místě profesionály z řad agentur, lokací a dodavatelských firem, ale i zástupce korporátních zadavatelů. Cílem festivalu bylo představit novinky, inovace a trendy v oblasti event marketingu a zároveň posílit propojení eventové komunity.
Letošní ročník festivalu přinesl novinky v programové části EXPA a nabídl největší výstavní plochu ve své historii. Návštěvníci se tak mohli seznámit s nejnovějšími trendy, emocemi a inovacemi v oboru event marketingu.
Pro nás byla účast na Event Marketing Festivalu 2024 cennou zkušeností, která nám pomohla posílit kontakty v event marketingové komunitě a dozvědět se o nejnovějších trendech v oboru. Těšíme se na příští ročník festivalu a na další setkávání s profesionály.
Vídeň se v uplynulém víkendu proměnila v cyklistický ráj! Slunečné počasí přilákalo na Argus Bike Festival rekordní počet nadšenců. Argus Bike Festival, největší evropský sjezd bikerů, cyklistů a rekreačních výletníků, slavil letos 25 let a rok od roku roste v popularitě. Nabízí pestrou směsici aktivit: od veletrhu s více než stovkou vystavovatelů ️ přes testování elektrokol až po gurmánské speciality v pečlivě vybraných food truckech.
Jižní Morava se stala hitem mezi rakouskými cyklisty! Díky své blízkosti a snadné dostupnosti vlakem z Vídně do Břeclavi je ideální destinací pro víkendové výlety na kole. Návštěvníci se u našeho stánku s nadšením informovali o mapách, vinařských stezkách a kempech. Tento veletrh je skvělou příležitostí k objevování krás Jižní Moravy a k prohlídce malebných vinařských vesniček na kole.
Od svého založení v roce 2009 ve Španělsku se IWINETC rozrostl a oslovil více než 2 500 profesionálů v oblasti vinařské a kulinářské turistiky z 45 zemí světa. Nabízí jedinečné možnosti pro mezinárodní networking, profesní rozvoj a získávání informací o průmyslu na světové úrovni.
Letošní ročník International Wine Tourism Conference (IWINETC) v bulharském Plovdivu se nesl v duchu odborných přednášek a praktických exkurzí do nejlepších vinařství v zemi. IWINETC, považovaný za přední světovou akci pro vinařský a kulinářský průmysl, poskytoval účastníkům špičkové vzdělání a nejlepší obchodní příležitosti.
Během těchto dvou dní měli účastníci IWINETC možnost prezentovat své destinace, služby a vína, navázat osobní kontakty s odborníky na vinařskou a kulinářskou turistiku z celého světa a zúčastnit se odborných přednášek a workshopů
Tato akce proběhla díky spolupráci s CzechTourism a poskytla skvělou platformu pro propagaci vinařské turistiky v České republice. B2B workshop navíc umožnil navázat dlouhodobé a ziskové obchodní vztahy a posílit pozici České republiky jako autority v oblasti vinařské a kulinářské turistiky.
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu je jedním z největších turistických událostí v Polsku a letos se konal na konci března. S průměrnou návštěvností kolem 9000 osob představuje tato akce důležitou platformu jak pro odborníky z oboru, tak i pro turisty. Termín konání veletrhu těsně před zahájením sezóny přitahuje široké spektrum návštěvníků, včetně individuálních turistů z Dolnoslezského vojvodství, kteří často navštěvují jižní Moravu na několik kratších pobytů během roku.
Naši účast na veletrhu byla možná díky výborné spolupráci s agenturou CzechTourism a městem Brnem. Veletrh navštívily jak rodiny s dětmi, tak i jednotlivci, a projevili velký zájem o témata cykloturistiky a destinace Brno a Znojmo. Polsko je po Slovensku druhou zemí, odkud k nám přichází nejvíce zahraničních návštěvníků. Podle oficiálních statistik ČSÚ tvořili Poláci na jižní Moravě loni 16,5 % zahraničních turistů. Tento trend je stále rostoucí, a proto nyní náš web nabízí i polskou jazykovou mutaci a polské verze jihomoravských letáků.
Tento krok byl velmi oceněn návštěvníky veletrhu MTT Wroclav, kde jsme prezentovali jižní Moravu. Zájem návštěvníků byl zejména o Moravský kras, což potvrzuje, že naše severní sousedé mají o naši krajinu velký zájem. Plánujeme také vydání materiálů v polštině na témata jako je židovské dědictví, dobrodružství Napoleona a tipy pro výlety s dětmi. Tímto se chceme ještě více přiblížit polskému trhu a posílit naši spolupráci s polskými návštěvníky.
Holiday world, mezinárodní veletrh cestovního ruchu, představuje vrcholnou událost tohoto typu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. Regiony České republiky lákaly návštěvníky na turistické zážitky, zatímco desítky cestovních kanceláří a agentur prezentovaly aktuální nabídky zájezdů do celého světa. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, také letos zvítězila v kategorii Nejlepší elektronický projekt. Zájem návštěvníků veletrhu se soustředil na propagační materiály o destinacích. Plánujeme se účastnit veletrhu i příští rok.
Také letos jsme se zúčastnili nejvýznamnějšího veletrhu cestovního ruchu v Rakousku zaměřený na dovolenou, cestování a volný čas. Veletrh se konal ve dvou halách a nabízel širokou škálu expozic od dovolenkových destinací a cestovních kanceláří až po outdoorové aktivity a volnočasové zábavy. Pestrý program na pódiích, inspirativní přednášky a poutavé cestovatelské filmy vtáhly návštěvníky do světa poznání a dobrodružství. První dva dny bývají určeny pro B2B, poté B2C a leisure.
Účast na Ferien-Messe Wien pro nás opět byla skvělou zkušeností a potvrdila nám, že Jižní Morava má co nabídnout i zahraničním turistům. Lidé se s nadšením zajímali o tuto destinaci a poptávali mapy, brožury a další informační materiály. Zvlášť je zaujaly tipy na konkrétní místa, kulturní památky a kempy. Už nyní se těšíme na další ročník veletrhu.
Víkendové dny od 1. – 2. března 2024 patřily veletrhu Dovolená 2024 na Černé louce v Ostravě. Návštěvníci se mohli ochutnat regionální speciality a prozkoumat prezentované regiony. Ať už toužíte po adrenalinových zážitcích, klidných procházkách po horách a přírodě, nebo poznávacích výletech za památkami, zde každý mohl načerpat inspiraci pro to své.
Tento tuzemský veletrh umožňuje představit zajímavé cíle jižní Moravy zejména českým potenciálním návštěvníkům. Jižní Morava svými propagačními materiály lákala k objevování malebných vesniček, vinic a historických památek. Prezentovala se i DMO Jižní Morava a město Brno, které sdílely tipy na nezapomenutelné výlety.
Veletrh v Ostravě sklidil obrovský ohlas. V příštím roce se chystáme jej opět navštívit.
O víkendu od 23. – 25.2.2024 se nám společně s Magistrátem města Brna naskýtá jedinečná příležitost představit jižní Moravu na populárním veletrhu cestovního ruchu Ferie for Alle v Herningu, který se nachází v srdci Dánská.
No a co je pro Dány nejvíce atraktivní? Zjistili jsme, že mezi oblíbené aktivity patří cestování obytným vozem nebo karavanem, pěší turistika a dokonce i golf! Těšíme se, že budeme moci zde přijet a znovu představit naši krásnou jižní Moravu a zaujmout dánské návštěvníky.
Veletrh pro volný čas a cestování
Od 14. do 18.2. 2024 se Jižní Morava i letos prezentovala na veletrhu f.re.e v Mnichově, největšího veletrhu cestovního ruchu v jižním Německu. Naše účast na veletrhu, ve spolupráci s agenturou CzechTourism a městem Brnem, představuje Jižní Moravu a Brno jako lákavé turistické destinace. Návštěvníci projevují zájem o naše regiony a konkrétní turistické cíle, přičemž si cení propagačních materiálů a informací o zajímavých místech. Návštěvníci se také s nadšením dotazovali na konkrétní destinace, jako Brno, Mikulov, Lednice-Valtice, Pálava a Moravský kras.
Společně s dalšími regiony, hotely a atraktivitami prezentujeme Jižní Moravu jako moderní destinaci plnou historie, kultury, zážitků a skvělé gastronomie, která stojí za návštěvu. Nadcházející rok znovu plánujeme účast na tomto veletrhu, kde se bude opět naším cílem představit Jižní Moravu a zaujmout potenciální návštěvníky
Již potřetí se Jižní Morava prezentovala na prestižním cestovatelském veletrhu Adventur v litevském Vilniusu, a to s velkým ohlasem. Veletrh, který probíhal od 26. do 28. ledna 2024, navštívilo velké množství návštěvníků, z nichž se značná část zajímala o krásy a poklady Jižní Moravy. Během tří dnů veletrhu se stánky Centrály cestovního ruchu Jižní Morava a Magistrátu města Brna staly centrem zájmu pro milovníky turistiky, cyklistiky, památek a gastronomie. Návštěvníci si s nadšením prohlíželi propagační materiály, a sbírali inspiraci pro svůj příští výlet na Moravu. Velký zájem byl zejména o informace o cykloturistice a kempování, což potvrzuje rostoucí popularitu aktivní dovolené v našem malebném kraji. Zájemcům o pohodlnější cestování se líbily tipy na autobusové a vlakové spoje spojující Brno a další moravská města s okolními památkami a turistickými cíli.
Jižní Morava patří k oblíbeným destinacím litevských turistů. V roce 2023 podle ČSÚ navštívilo tuto oblast 37 000 Litevců, čímž se zařadili na 6. místo mezi nejpočetněji zastoupené národnosti turistů. Na základě analýzy dat mobilních operátorů jsme také zjistili, že turisté nejčastěji směřovali do Brna a okolí a na Pálavu.
Festival Life! je skvělá akce plná pohybu a zábavy. Letos se návštěvníci mohli těšit na oblíbený SPORT Life! a roztančený DANCE Life! V herní hale GAME Hall navíc proběhlo Mistrovství ČR v PC hrách s názvem Tipsport MČR CS. To byla skvělá příležitost pro všechny gamery vidět zákulisí těchto akcí naživo. Nechyběla ani FAMILY Hall s 30 sportovišti, dorazit tak mohla celá rodina s dětmi. Součástí byla i páteční akce na podporu zdravého sportování dětí SPORT Life! pro mládež, také Taneční rekord a show se známými youtubery! Mezi letošní novinky pak patřila SKI365 aréna, díky které si návštěvníci měli možnost zalyžovat pod střechou pavilonu. Na veletrhu jsme prezentovali materiály díky spolupráci s Jihomoravským krajem.
Czech Convention Bureau ve spolupráci se zahraničním zastoupením agentury CzechTourism v Londýně pořádalo networkingový workshop s britskými MICE nákupčími. Díky této aktivitě jsme měli příležitost rozšířit své kontakty o nákupčí z britského trhu.
Mezinárodní strojírenský veletrh je nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě. Návštěvnost je vysoce odborná, téměř osmdesát procent návštěvníků ovlivňuje rozhodování o investicích, třetina patří k vrcholovému managementu.
Zastoupeny jsou všechny klíčové oblasti strojírenského a elektrotechnického průmyslu. Nosným oborem je tradičně obrábění a tváření.
Hlavním tématem MSV je Průmysl 4.0 a digitální továrna, tedy digitalizace výroby, jeden z hlavních směrů inovačního procesu. Mezi další zvýrazněná témata patří cirkulární ekonomika – nakládání s materiálními zdroji. Jde o trend, který je jednou z prioritních oblastí udržitelného rozvoje a adaptace průmyslu a obchodu se bude ubírat právě tímto směrem.
Součástí veletrhu je doprovodný program složený z odborných konferencí, seminářů a workshopů na aktuální technická, obchodní a ekonomická témata. Zájem byl o výlety po jižní Moravě a zajímavosti z jednotlivých DMO.
B2B Workshop v Kodani, který ZZ Skandinávie a Finsko organizoval po čtyřleté pauze opět prezenční formou.
Cílem B2B workshopu bylo propojení českých subjektů jako např. incomingových agentur, hotelů či destinačních společností s dánskými a švédskými CK s potencionálem navázání a prohloubení obchodních vztahů, vytvoření nového produktu a jeho prodeje.
Prezentace české gastronomie proběhla prostřednictvím řízené degustace vín, kuchařské lekce vaření a následné servírované večeře.
Culinary Event „Taste of Czechia“ se konal 10. října 2023 v prostorách Lunas Kokken v centru Kodaně od 16:00 – 20:00 hod. Následovala akce pro novináře a influencery zaměřené na gastronomii a cestování na ambasádě dne 11.října 2023. Workshop poskytl příležitost navázat nové kontakty.
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava se zde prezentovala společně s Brnem ve spolupráci s CzechTourismem.
Foto: Mikkel Bækgaard
Veletrh cestovního ruchu a cestování, který pokrývá všechny typy cestování: Business , Leisure , Groups a MICE. Veletrhu jsme se účastnili ve spolupráci s agenturou CzechTourism a městem Brnem. Veletrh poskytl příležitost potkat se s dodavateli a touroperátory. Spousta dotazů směřovala k dopravní infrastruktuře a propojení atraktivit v regionu. Velký zájem cílové skupiny o konkrétní produkty, nejen tipy na výlety apod. Velký zájem o Prahu. Kritizována dopravní nedostupnost vlakem apod.
Agentura CzechTourism realizovala ve spolupráci s národními organizacemi cestovního ruchu zemí Visegrádské čtyřky (V4) – Maďarskem, Polskem a Slovenskem jednotnou turistickou propagaci pod hlavičkou Discover Central Europe.
Workshop byl určen pro DMC, zástupce regionů, měst, ubytovací zařízení a jiné poskytovatele služeb cestovního ruchu, kteří zde měli možnost představit kvalitní nabídku izraelským B2B partnerům v oblasti leisure a business segmentu.
Izraelský trh je v různých aspektech odlišný např. s ohledem na náboženství a kulturu. Některé aktivity by se však daly vymyslet s ohledem na tyto odlišnosti. Destinace je letecky oboustranně dobře dostupná a Izraelci rádi cestují s dětmi. Nabízí se zde různé možnosti propojení.
S pestrým programem nabízených akcí, od panelových diskusí po mezinárodní demonstrace jídla, festival umožnil ponořit se do světa jídla a nasát kulinářské dobroty z Velké Británie, Středomoří, Karibiku a dalších zemí. Nabídl inspirace pro úžasné výlety po celém světě a objevování toho, co si tam dát.
Festival se konal v Londýně v Business Design Centre v termínu 15.-16.7. 2023.
Tato unikátní akce spojila cestování, stolování a nápoje všech koutů světa. Ve dvou dnech se návštěvníkům představily desítky destinací a regionů, kteří odprezentovali své gastronomické tradice a turistickou nabídku. Česká republika se na NGT food festivalu prezentovala již po třetí.
Food festival byl zaměřen především na afluentní publikum magazínu National Geographic Traveller. V minulém ročníku každý den navštívilo festival téměř 6000 lidí.
Stěžejní částí veletrhu byla právě ochutnávka národních či regionálních specialit, potravin či nápojů.
V rámci festivalu také proběhl speciální B2B event pro české partnery a pro zástupce UK travel tradu jako jsou tour operátoři, travel agents, média a influenceři.
Na veletrhu jsme se prezentovali díky spolupráci s agenturou CzechTourism a ve spolupráci se statutárním městem Brnem. Akce byla velmi na úrovni, účastnily se i vzdálenější zahraniční subjekty (např. USA, Kalifornie, Texas, Asie, ale i významné evropské destinace). Veletrh probíhal formou ochutnávek, ale zároveň i se zaměřením na místní turistiku v dané destinaci. Zaznamenali jsme zájem Britů o destinaci Jižní Morava. Dokonce měli i dílčí znalosti místních reálií. Na veletrhu byl vzhledem k zaměření propagován Gourmet a materiály s výlety po jižní Moravě. Součástí prezentace byla také vinařská degustace.
Obchodní platforma, jejímž cílem je vytvoření jednoho hlavního MICE fóra, které se každoročně koná v České republice a stává se důležitým místem setkání nákupčích a poskytovatelů služeb v oblasti kongresové turistiky. Druhý ročník Events Club Fóra, jehož organizátorem je společnost Europe Congress, proběhl ve dnech 11. – 13. června 2023.
Tato platforma poskytuje možnost potkat osobně nákupčí z celého světa a představit jim Brno a celý jihomoravský region. Součástí programu je také vzdělávací část plná nových tipů a poznatků z oboru. Umožňuje zahraničním hostům vidět, zažít a ochutnat regiony Česka vlastními smysly!
Schůzky byly podnětné, stejně jako i setkání s buyers. Důležitou součástí akce byla také prezentace vinařů.
Ve spolupráci s agenturou CzechTourism jsme se zúčastnili networkingového MICE workshopu M&M Network Event Milano, který proběhl dne 30. 5. 2023 od 16:00 do 20:00 v prostorách stadionu San Siro v Miláně.
Společnost MICE & More Events působí na italském trhu od roku 2010 a je jedním z nejvýznamnějších partnerů v oblasti MICE. Pravidelně organizuje B2B networkingové akce a workshopy zaměřené na jednotlivé segmenty.
Využili jsme tuto příležitost k prezentování svých aktivit a navázání nových kontaktů na italském trhu. Šlo spíše o národní akci, byli jsme tam jediní zahraniční zástupci. Nejvíce jsme využili BCB katalogy, prezentaci netradičních míst a TOP cílů.
IMEX je nejvýznamnějším veletrhem v Německu pro setkání, kongresy, akce a incentivní cesty. Oslovuje všechny druhy poskytovatelů služeb, kteří mají co nabídnout v oblasti akcí/událostí, jako jsou hotely, incentivní a eventové agentury, kongresová centra, organizátoři setkání a konferencí, společnosti z oblasti eventových technologií a mnoho dalších. Mezi návštěvníky jsou především plánovači akcí z agentur, nejrůznějších společností a asociací a také manažeři obchodních cest a marketingoví manažeři, kteří jsou zodpovědní za plánování akcí.
Na veletrh jsme se prezentovali díky spolupráci s agenturou CzechTourism. Zaznamenali jsme lepší dosah než v rámci ITB Berlín. Prezentovanou oblastí byl MICE segment. Pro tuto příležitost stačilo méně tištěných materiálů, zejména BCB katalog.
Agentura CzechTourism pořádala výroční incomingový workshop Czechia Travel Trade Day, který se konal ve dnech 24. a 25. dubna 2023 v Brně.
Letošní ročník proběhl ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu Jižní Moravy a Magistrátem města Brna. Přinesl spoustu nových příležitostí ke spolupráci a užitečných kontaktů.
Atmosféra cestovatelského dobrodružství a závan svobody. Mezinárodní veletrh cestovního ruchu ITF SLOVAKIATOUR nabídl relaxační či aktivní dovolené, pobyty v lázních, několikadenní zážitky v rušných exotických městech nebo nerušený odpočinek v lůně přírody. Veletrh cestovního ruchu poskytl pořádnou dávku inspirace. Účastnili se jednotlivé země, regiony, města a obce, asociace a cestovní kanceláře. Na veletrhu bylo možné získat tipy, kde se ubytovat, co jíst, co dělat i jak ušetřit.
Na veletrhu jsme měli možnost prezentovat jižní Moravu díky spolupráci s Jihomoravským krajem. Zaznamenali jsme zájem návštěvníků veletrhu o téma cyklo, akce na jižní Moravě, víno apod.
Bike festival ve Vídni je největším evropským sjezdem bikerů, cyklistů, ale i rekreačních výletníků. Argus Bike Festival vznikl v roce 1999 a v průběhu let se stal největším cyklistickým festivalem v Rakousku.
Základem akce je veletrh se zhruba stovkou vystavovatelů, možnostmi testování elektrokol, kargo kol a vysokou kulinářskou kvalitou pečlivě vybraných streetfoodových food trucků, které přispějí k příjemně stráveným chvílím. Víkendový cyklistický veletrh se konal před vídeňskou radnicí na přilehlém Rathausplatz.
Na veletrhu jsme se prezentovali díky spolupráci s agenturou CzechTourism. U návštěvníků byl zájem o mapy, vinařské stezky a kempy. Preferovaným jazykem byla jednoznačně němčina.
.
Největší cyklistický veletrh v České republice FOR BIKES otevřel každoročně cyklistickou sezonu a nabídl cyklosortiment pro všechny věkové i výkonnostní skupiny obyvatel. Vystavovatelé představili návštěvníkům novinky v oblasti kol a elektrokol, koloběžek, velomateriálu, doplňků, výživy, oblečení a veškerých služeb spojených s cyklistikou a cyklodopravou – mapy, navigace, kamery, cyklostezky, bikeparky, cyklozájezdy. Velmi významnou součástí veletrhu byl i bohatý doprovodný program.
Jde o specializovaný odborný veletrh, zaměřený především na kontraktační jednání s tuzemskými a zahraničními vystavovateli, výrobci a obchodníky.
Na veletrhu jsme se prezentovali pod Jihomoravským krajem. Návštěvníci, zejména cyklisté se zajímali o destinaci Jižní Morava. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem (zejména o mapy).
Je prezentace destinací, služeb a vín. To vše během jednoho a půl dne s možností osobních setkání s odborníky na vinařskou a kulinářskou turistiku z celého světa. Tato akce proběhla díky spolupráci s CzT.
IWINETC a B2B workshop poskytl možnost navázat dlouhodobé, ziskové obchodní vztahy a umístění naší značky do popředí a centra a jako autoritu v odvětví vinařské a kulinářské turistiky.
Skvělá možnost prezentace vinařské turistiky, validní schůzky i buyers.
Ferien-Messe Wien, mezinárodní akce pro dovolenou, cestování a volný čas, je předním veletrhem cestovního ruchu v Rakousku. Pestrý živý program na jevišti, zábavné přednášky a filmové prezentace v cestovním kině a dětské zážitky dokonale doplňují prázdninové, cestovní a volnočasové prezentace vystavovatelů.
Na veletrhu jsme se prezentovali díky spolupráci s agenturou CzechTourism. Návštěvníci se zajímali o destinaci Jižní Morava. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem, zejména o konkrétní místa (cíle), kulturu a kempy.
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD je nejvýznamnější akci svého druhu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. Na turistické zážitky lákali regiony České republiky a aktuální nabídky zájezdů do celého světa nabízeli desítky cestovních kanceláří a agentur. Návštěvníci veletrhu měli zájem o propagační materiály destinace. Příští rok se budeme účastnit veletrhu znovu.
Centrála cestovního ruchu získala spolu s městem Brnem ocenění za 3.místo za nejpůsobivější expozici do 100 m².
Veletrh Internationale Tourismus-Börse Berlin, zkráceně ITB Berlin, je jednou z nejvýznamnějších světových událostí cestovního ruchu. Na rozdíl od předchozích let se bude veletrh konat 3 dny, a to výhradně ve formátu B2B. Jedná se o MICE a networkingové aktivity.
Na veletrhu jsme se prezentovali ve spolupráci s agenturou CzechTourism. Po účasti na veletrhu jsme konstatovali, že formát nevyhovuje našim účelům, pouze image, Brand Awareness. Příští rok proto další účast zvážíme, spíše však neplánujeme.
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu, který je v Polsku jednou z největších turistických akcí proběhl letos na začátku března. Průměrná návštěvnost veletrhu je kolem 9000 osob. Termín konání veletrhu – začátek března, tedy těsně před zahájením sezóny – znamená, že akci navštěvují jak odborníci z oboru, tak i turisté. Z Dolnoslezského vojvodství do ČR přijíždí velké množství individuálních turistů, velmi často na několik kratších pobytů během roku.
Veletrhu jsme se účastnili díky vynikající spolupráci s agenturou CzechTourism a městem Brnem. Veletrh navštívily jak rodiny s dětmi tak i jednotlivci. Velký zájem byl o téma cyklo a o destinace Brno a Znojmo.
BTL je největší portugalskou kontaktní platformou v oblasti cestovního ruchu. Nabízí široké veřejnosti možnost výběru nových řešení a prázdninových destinací za vysoce konkurenční ceny. Během akce se uskuteční značné množství aktivit: konference, workshopy, předváděcí akce, obchodní setkání a mnoho dalšího. Na účasti na veletrhu jsme se podíleli ve spolupráci s Jihomoravským krajem.
Návštěvníci se zajímali o destinaci Jižní Morava a Brno obecně. V příštím roce účast zvažujeme, stejně jako i vytvoření materiálů ve španělštině a portugalštině. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem.
Veletrh cestovního ruchu v Ostravě inspiruje, kam na dovolenou, kam poslat děti na prázdniny nebo kde si udělat pěkný víkend. Dovolená v Česku, turistika, regionální potraviny, kulturní památky, příhraniční cestování a hlavně bohatý doprovodný program a spousta soutěží o hodnotné ceny nabídl letošní ročník veletrhu. Tématy byly: cestování, poznání, dovolená, turistika, dobrodružství. Souběžně proběhl i Knižní festival Ostrava. Tento tuzemský veletrh umožňuje představit zajímavé cíle jižní Moravy zejména českým potenciálním návštěvníkům.
Návštěvníci veletrhu se zajímali o destinaci Jižní Morava. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem. Prezentovala se zde jednotlivá DMOv a město Brno. V příštím roce zvažujeme účast a rozšíření prostoru expozice.
Veletrh pro volný čas a cestování
Veletrh f.re.e je jednou z nejoblíbenějších spotřebitelských výstav v jižním Německu. Představuje vše, co souvisí s cestováním a rekreací v celé své rozmanitosti a zve návštěvníky k bezprostřední zkušenosti v četných dobrodružných světech.
Prezentovaly se zde turistické organizace, hotely a penziony, klubová zařízení, prázdninové domy, cestovní kanceláře, tipy na cestování po vodě, dovolené na koni, golfovou turistiku, wellness pobyty, doprava. Tématy jsou dopravci, mobilita, cvičení a fitness, zdravá výživa, krása a péče o tělo, well-being a alternativní medicína, lékařství, wellness, lodě a příslušenství, vodní turistika, chartery, kanoistika, kajaky, šlapadla, surfování, pádlování vestoje, potápění, veslování, rybaření, obytné vozy, karavany, příslušenství vozidel, kempování vybavení, kempy, horolezectví, trekking, outdoor, sportovní zařízení, jízdní kola, vybavení a doplňky, oblečení a obuv.
Na veletrhu jsme byli ve spolupráci s agenturou CzechTourism a městem Brnem. Návštěvníci se zajímali o destinaci Jižní Morava obecně i o konkrétní cíle. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem, zejména o konkrétní místa (cíle). V příštím roce plánujeme účast znovu.
Největší turistická atrakce v Maďarsku probíhá současně s veletrhy karavanů a tématem bude také cyklo a zdravotní turistika. Naposledy poskytla výstava Travel příležitost pro 2 200 odborníků setkat se, navazovat vztahy a poznávat trendy a tendence na trhu a přilákala celkem 27 000 návštěvníků.
Výstava měla hlavní téma – udržitelnost v cestovním ruchu – protože současná situace učinila prioritu udržitelného provozu, což znamená i snižování ekologické stopy, udržitelnost a sociální odpovědnost. Hostem byl BalatonBike365 – Na kole po celý rok kolem Balatonu! Odborné fórum pro zdravotní turistiku pro profesionály diskutovalo o udržitelném rozvoji. Hlavním cílem konference bylo poskytnout ucelený obraz o mezinárodních i domácích trendech a tendencích ve zdravotním cestovním ruchu, prezentovat dobré postupy pro udržitelný rozvoj.
Na veletrhu byl více propagován také projekt Brno Medical. Účast na konferenci nebyla možná, protože konference nebyla v angličtině. Návštěvníci neměli zájem přijímat informace, případně cestovat na jižní Moravu. Účast v následujícím roce proto neplánujeme.
Nový koncept potravinářských veletrhů pod značkou SALIMATECH přináší přehled o českých i zahraničních dodavatelích potravin, nejmodernějších technologií pro výrobu potravin, zařízení pro jejich zpracování, zařízení a vybavení gastro provozů, potřeby pro mlynářství, pekařství a cukrářství, velkoobchod a distribuci potravin.
SALIMATECH je určen pouze odborným návštěvníkům a koná se ve dvouleté periodicitě. Veletrh zároveň představuje platformu k výměně zkušeností při zavádění inovací v potravinářství.
Veletrh SALIMATECH doplní Mezinárodní veletrh obalů a tisku EmbaxPrint. Jedná se o vhodné spojení, protože vysoké procento produkce obalového průmyslu směřuje právě do potravinářství.
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava zde prezentovala spolu s Brnem projekt Gourmet a tipy na výlety s gastro tematikou, zejména za vínem, pivem a dobrým jídlem v regionu. Prezentaci jsme doplnili svařeným vínem, které v mrazivém počasí zpříjemnilo návštěvníkům prohlídku veletrhu v Brně. Návštěvníci se zajímali o destinaci Jižní Morava. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem, nicméně šlo o specifické zaměření (gastro) na tuzemském veletrhu. V příštím roce proto účast spíše neplánujeme.
27.-29. ledna 2023 proběhl cestovní veletrh Adventur v Litvě, který je určen jak odborné veřejnosti, tak především individuálním návštěvníkům. Průměrná návštěvnost veletrhu je kolem 23 000 osob. Individuální návštěvníci se nejvíce zajímali o horské regiony, kulturní památky, UNESCO. Nejčastěji do České republiky cestují vlastním automobilem nebo autobusem.
První den veletrhu proběhlo B2B jednání s litevskými CK. Návštěvníci veletrhu se zajímali o destinaci Jižní Morava. O propagační materiály byl u cílové skupiny zájem, zejména o cesty karavanem a kempy.
Vánoční atmosféra, inspirace pro nákup dárků, zábavný doprovodný program – to vše nabídnou v prosinci 2022 Vánoční trhy na brněnském výstavišti.
Nákupy dárků
- téměř 300 prodejců
- široký sortiment zboží – móda, hračky, dekorace, vybavení domácnosti, kosmetika a další
- komfortní prostředí pavilonů F a G1
Řemeslnický jarmark
- výrobky přímo od tvůrců – keramika, sklo, bižuterie a další
Hudba a zábava
- pestrý doprovodný program na pódiu, který potěší děti i dospělé
Centrála cestovního ruchu zde měla pultík s propagačními materiály, který byl hojně navštěvován nakupujícími návštěvníky. Tipy na výlety s vinařskou tematikou a další TOP cíle jižní Moravy si rozebraly stovky návštěvníků, které navštívily vánoční trhy na Brněnském výstavišti.
Veletrh IBTM patří v současné době k nejvýznamnějším MICE veletrhům cestovního ruchu s účastí více než 3000 vystavovatelů. Veletrh je určen pouze odborníkům. Centrála cestovního ruchu zde prezentovala své MICE aktivity a snažila se přilákat další potenciální návštěvníky odborných konferencí na území jižní Moravy.
World Travel Market London je jednou z největších obchodních událostí v cestovním ruchu v UK. Je určen pro odbornou veřejnost a každoročně jej navštíví více než 50 000 pofesionálů z řad destinací, touroperátorů, médií i influencerů. Ani letošní ročník nebyl výjimkou a přivítal davy návštěvníků. Jižní Morava se zde prezentovala spolu s městem Brnem pod společnou expozicí CzechTourism.
Festival Life! je skvělá akce plná pohybu a zábavy. Letos měli návštěvníci možnost zažít oblíbený SPORT Life! a roztančený DANCE Life! V herní hale GAME Hall navíc proběhla Mistrovství ČR v PC hrách s názvem Tipsport MČR CS:GO – skvělá příležitost pro všechny gamery vidět zákulisí těchto akcí naživo. Nechyběla také páteční akce na podporu zdravého sportování dětí SPORT Life pro mládež, také Taneční rekord a show se známými youtubery! Nedílnou součástí byla již tradičně FAMILY Hall (G1) se 30 sportovišti, ve které byla i expozice Jihomoravského kraje, jejíž součástí byla také zastřešující destinace Jižní Morava. Dorazit tak mohla celá rodina s dětmi.
Největší zájem byl o výlety pro rodiny s dětmi a TOP cíle jižní Moravy.
Veletrh „Travel & Caravan“ je největší durynský veletrh cestování a karavanů. Je to akce pro celou rodinu a koná se jednou ročně v Erfurtu, hlavním městě Durynska. Návštěvníci zde mohou získat nápady na svou příští letní či zimní dovolenou. Mezi vystavovatele patří zástupci zemí, turistických oblastí, letovisek, hotelů, touroperátorů, cestovních kanceláří, kempů i dodavatelů příslušenství od vybavení jako jsou markýzy až po technické modernizace. Kromě toho jsou představeny nejnovější a nejinovativnější obytné vozy a obytné vozy příští sezóny. Výstavu doprovází prázdninová scéna s prázdninovými filmy a kulturními a lidovými vystoupeními. O
veletrh byl velký zájem a účastníci se zajímali o oblast jižní Moravy a tipy na výlety a ubytování.
Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou největší národní prezentací cestovního ruchu v ČR.
Veletrh REGIONTOUR je hlavní prezentační platformou potenciálu cestovního ruchu v regionech České republiky. Je nosným projektem na podporu incomingu a domácího cestovního ruchu.
Na veletrhu GO se prezentují tuzemské i zahraniční cestovní kanceláře a agentury se zaměřením na výjezdovou turistiku. Souběžně s veletrhy probíhají Festival krajových specialit a regionální potraviny RegFoodFest a GO KAMERA – festival cestovatelských filmů, fotografií a publikací.
GO a REGIONTOUR je efektivním místem pro setkávání profesionálů v cestovním ruchu, jehož nedílnou součástí je kvalitní odborný doprovodný program i atraktivní doprovodný program pro širokou veřejnost.
Jižní Morava se jako již tradičně prezentovala s městem Brnem a Partnerskými městy ve společné expozici. Tématem bylo letos 200. výročí narození Jahanna Gregora Mendela. Návštěvníci ocenili také ochutnávku vína a čajů, které se na stánku prezentovaly. O víkendu měli zájemci možnost vyzkoušet si virtuální expozici ZOO Brno. Zájem byl o zajímavosti z regionu, vinařské i cyklo stezky a tipy na výlety s dětmi.
Veletrh Lebenslust je zaměřený na širokou veřejnost (B2C) zejména na aktivní seniory (50+). V roce 2019 veletrh navštívilo více než 43 000 návštěvníků (převážně ženy). Mezi hlavní tematické oblasti patří kultura, wellness & beauty, zdraví, cestování, gastronomie, volnočasové aktivity, ad.
I v letošním roce připravila prezentaci České republiky agentura CzechTourism jako náhradu za neuskutečněný veletrh cestovního ruchu Ferienmesse, jenž se měl konat v květnu 2022, byl však letos zrušen, stejně jako v roce 2021. I když byl ve srovnání s veletrhem Ferienmesse stánek opět skromnější, přesto přilákal množství zájemců o Brno a jižní Moravu.
K nejúspěšnějším propagačním materiálům patřil malý průvodce městem a informační brožura o Brně v plastovém obalu, kterou obdrželi návštěvníci s hlubším zájmem o Brno. Z jihomoravských propagačních materiálů byl největší zájem o Lednicko-valtický areál a jihomoravské výletní cíle, dále pak se lidé ptali na Znojmo a Vranov nad Dyjí. Gourmet šel rovněž na odbyt, byť ne v takovém množství.
Veletrh Lebenslust patří k tradičním veletržním akcím ve Vídni, který je zaměřen na věkovou skupinu 50+, a je dobře zapsán v povědomí vídeňských a dolnorakouských seniorů. Účast na tomto veletrhu byla v letošním roce jedinou příležitostí k propagaci města Brna a jižní Moravy ve Vídni v oblasti cestovního ruchu, další příležitostí bude mezinárodní veletrh Ferienmesse, který by se měl uskutečnit v době od 16. do 19. března 2023.
Mezinárodní strojírenský veletrh je nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě. Návštěvnost je vysoce odborná, téměř osmdesát procent návštěvníků ovlivňuje rozhodování o investicích, třetina patří k vrcholovému managementu.
Mezi návštěvníky byl největší zájem o tipy na výlety po jižní Moravě a o zajímavosti z našeho regionu.
Nová obchodní platforma, jejímž cílem je vytvoření jednoho hlavního MICE fóra, které se bude každoročně konat v České republice a stává se důležitým místem setkání nákupčích a poskytovatelů služeb v oblasti kongresové turistiky. První ročník Events Club Fóra, jehož organizátorem je společnost Europe Congress, proběhl ve dnech 20. – 21. června 2022.
Měli jsme možnost potkat osobně nákupčí z celého světa a představit jim Brno a celý jihomoravský region. Součástí programu byla také vzdělávací část plná nových tipů a poznatků z oboru. Umožnili jsme zahraničním hostům vidět, zažít a ochutnat regiony Česka vlastními smysly!
Významný evropský veletrh incentivní a kongresové turistiky, kde se setkává největší množství odborníků z oboru cestovního ruchu a obchodu, zástupců firem, byznysmenů a vystavovatelů. Veletrh je doplněn o doprovodné akce jako jsou workshopy, prezentace, edukační semináře atd.
Představili jsme jižní Moravu a rozšířili povědomí o regionu pro polský trh. Lákáme polské turisty na krásy jižní Moravy.
Agentura CzechTourism letos pořádala výroční incomingový workshop Czech Republic Travel Trade Day, který se konal ve dnech 23. a 24. května 2022 v Karlových Varech.
Letošní ročník pořádá agentura CzechTourism ve spolupráci s Destinační agenturou pro Karlovarský kraj – Živý kraj za podpory Karlovarského kraje.
Konference, která spojuje nákupčí business turismu z řad velkých společností a eventových agentur se zástupci jednotlivých destinací.
3 nabité dny, 40 schůzek, 150 dodavatelů a 165 nákupčích z celé Evropy.
26.-28.4.2022
Přední zaměstnavatelé spojili své síly, aby dosáhli hlavních cílů jako např. přepracování firemní kultury a transformaci 40 % zdravotní péče z fyzické na virtuální. Virtuální konference má za cíl nahlédnutí do osvědčených postupů, které přední zaměstnavatelé a makléři a konzultanti přijali v roce 2022.
Třetí ročník veletrhu Brno Expat Fair, který připravilo Brno Expat Centre pro cizince žijící ve městě Brně a jeho okolí. Ti se zde měli možnost dovědět o mnoha kulturních, vzdělávacích, volnočasových či pracovních možnostech, které se pro ně v Brně nabízejí.
Bike festival ve Vídni je největším evropským sjezdem bikerů, cyklistů, ale i rekreačních výletníků.
Argus Bike Festival vznikl v roce 1999 a v průběhu let se stal největším cyklistickým festivalem v Rakousku. Jedinečná platforma pro všechny milovníky kol se měl uskutečnit během posledního víkendu v květnu 2021, ale festival se přesouvá na další rok.
Základem akce byl jako vždy veletrh se zhruba stovkou vystavovatelů, možnostmi testování elektrokol, kargo kol a vysokou kulinářskou kvalitou pečlivě vybraných streetfoodových food trucků, které přispějí k příjemně stráveným chvílím
.
Největší cyklistický veletrh v České republice FOR BIKES otevřel každoročně cyklistickou sezonu a nabídl cyklosortiment pro všechny věkové i výkonnostní skupiny obyvatel. Vystavovatelé představili návštěvníkům novinky v oblasti kol a elektrokol, koloběžek, velomateriálu, doplňků, výživy, oblečení a veškerých služeb spojených s cyklistikou a cyklodopravou – mapy, navigace, kamery, cyklostezky, bikeparky, cyklozájezdy. Velmi významnou součástí veletrhu byl i bohatý doprovodný program.
Specializovaný odborný veletrh zaměřený především na kontraktační jednání s tuzemskými a zahraničními vystavovateli, výrobci a obchodníky.
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava se veletrhu účastnila ve spolupráci s Jihomoravským krajem.
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD je nejvýznamnější akci svého druhu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. Jubilejní 30. ročník veletrhu proběhl souběžně s úspěšným veletrhem FOR CARAVAN.
Veletrh HOLIDAY WORLD byl opět rozdělen na dny pro odbornou veřejnost (čtvrtek a pátek) a dny pro laickou veřejnost (sobota a neděle).
Veletrh Holiday Wrld a Region World letos přivítal více než 17 800 návštěvníků a účastnilo se 227 vystavovatelů z 21 zemí.
26. mezinárodní veletrh cestovního ruchu.
World Travel Market London je jednou z největších obchodních událostí v cestovním ruchu v UK. Je určen pro odbornou veřejnost a každoročně jej navštíví více než 50 000 pofesionálů z řad destinací, touroperátorů, médií i influencerů. CCRJM se jej v roce 2021 zúčastnila ve spolupráci s agenturou s CzechTourism a představila to nejlepší z nabídky turistického regionu Jižní Morava.
Veletrh Wyred World Autumn 2021 slibuje dva dny nabité schůzkami, odbornými přednáškami, setkáními a novými vztahy – a to hned ve dvou oblastech – MICE a Luxury Leisure Tourism. Veletrh proběhne v online prostředí, stejně jako v loňském roce.
Global Travel Week spojuje B2B profesionály v cestovním ruchu – především v oblasti MICE, leisure, spa, luxury či adventure. Letos tento dvoudenní veletrh proběhne online.
Veletrhu se zúčastní nákupčí z celého světa, a tak čeští partneři mají jedinečnou možnost navázat kontakty na britském trhu i na dalších světových trzích. Benefitem online veletrhu je 24 hodinový koncept, kdy si partneři schůzky mohou rozplánovat během celých 24 hodin tak, aby byly pokryty všechny časové zóny.
Součástí této top virtuální akce budou i online zážitkové prezentace a možnost účastnit se vzdělávacích bloků.
Již 11. ročník největšího cyklistického veletrhu v České republice se koná v tradičních prostorách PVA EXPO Letňany. Největší cyklistický veletrh v České republice otevírá každoročně cyklistickou sezonu a nabízí sortiment pro všechny věkové i výkonnostní skupiny obyvatel.
Vystavovatelé představují návštěvníkům především novinky v oblasti kol a elektrokol, koloběžek, velomateriálu, doplňků, výživy, oblečení. Mimo jiné představují veškeré služby spojené s cyklistikou a cyklodopravou – mapy, navigace, kamery, cyklostezky, bikeparky, cyklozájezdy. Velmi významnou součástí veletrhu je i bohatý doprovodný program.
Ve dnech 16. – 19. 06. 2021 se můžete těšit na Mezinárodní veletrh cestovního ruchu ITF SLOVAKIATOUR, který ve vás probudí touhu překročit hranice všedních dní!
V roce 2020 Mezinárodní veletrh ITF Slovakiatour, spolu s gastro veletrhem Danubia Gastro, přivítal v bratislavské Inchebě více než 72 tis. návštěvníků. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava prezentovala turistickou nabídku na společné expozici s městem Brnem. Největší zájem byl tradičně o cykloturistiku a vinařství, možnosti ubytování i aktivní trávení volného času v regionu. V rámci doprovodného programu se představilo Národní vinařské centrum s degustací vína a modrotisková dílna ve Strážnici.
Ferien-Messe Wien, mezinárodní akce pro dovolenou, cestování a volný čas, je předním veletrhem cestovního ruchu v Rakousku. V halách A a B můžete očekávat 800 vystavovatelů z více než 80 zemí ve správný čas rezervace, oblíbené prázdninové destinace, tipy zasvěcených osob, nabídky šité na míru, trendy pro příští dovolenou, výhodné nabídky, soutěže a mnoho dalšího. přítomna. Pestrý živý program na jevišti, zábavné přednášky a filmové prezentace v cestovním kině a dětské zážitky dokonale doplňují prázdninové, cestovní a volnočasové prezentace vystavovatelů. S lístkem na návštěvu je také autoshow ve Vídni, nejoblíbenější nová autosalon v Rakousku v halách C a D.
Největší mezinárodní veletrh cestovního ruchu se letos koná virtuálně. Tento veletrh se koná pravidelně od roku 1966 a řadí se k těm nejdůležitějším akcím v oblasti cestovního ruchu.
F.RE.E Mnichov je mezinárodní veletrh cestovního ruchu a řadí se k nejvýznamnějším veletrhům v Německu.
Veletrh ve Varšavě je zaměřen na B2C segment a je tak důležitou platformou pro setkání polských a zahraničních zástupců destinačního managementu, cestovních kanceláří s koncovými turisty a výletníky. Veletrh poskytuje příležitost navázat cenné vztahy, vyzdvihnout krásy destinací a prezentovat jejich nabídky široké veřejnosti.
Veletrh v italském městě Rimini nabízí možnost prezentace destinací a služeb pro vstup na italský trh cestovního ruchu.
V dubnu 2020 se bude konat již druhý ročník veletrhu Brno Expat Fair, který připravuje Brno Expat Centre pro cizince žijící v městě Brně a jeho okolí. Každý cizinec zde bude seznámen s kulturními, vzdělávacími, volnočasovými či pracovními možnostmi, které se pro ně v Brně nabízejí. V rámci veletrhu proběhne několik seminářů, na kterých zazní mimo jiné i mnoho cenných informací pro ty, kteří plánují se v Brně usadit.
Aktuálně: Organizátoři festivalu přesouvají termín na sobotu, 13.6.2020, z důvodů bezpečnostních opatření.
Významný evropský veletrh incentivní a kongresové turistiky, kde se setkává největší množství odborníků z oboru cestovního ruchu a obchodu, zástupců firem, byznysmenů a vystavovatelů. Veletrh je doplněn o doprovodné akce jako jsou workshopy, prezentace, edukační semináře atd.
Aktuálně: Veletrh IMEX je zrušen.
Bike festival ve Vídni je největším evropským sjezdem bikerů, cyklistů, ale i rekreačních výletníků
Argus Bike Festival vznikl v roce 1999 a v průběhu let se stal největším cyklistickým festivalem v Rakousku. Jedinečná platforma pro všechny milovníky kol se uskuteční poslední víkend v březnu 2020.
Základem akce je jako vždy veletrh se zhruba stovkou vystavovatelů, možnostmi testování elektrokol, kargo kol a vysokou kulinářskou kvalitou pečlivě vybraných streetfoodových food trucků, které přispějí k příjemně stráveným chvílím.
Aktuálně: Organizátoři Bike Festivalu zveřejnili prohlášení o zrušení veletrhu na základě rozhodnutí rakouské vlády.
FITUR je globálním místem setkávání profesionálů v cestovním ruchu a předním veletrhem pro příchozí a odchozí trhy v Latinské Americe. FITUR při svém uvedení na trh zlomil všechny předchozí záznamy o účasti s 10 487 společnostmi ze 165 zemí a regionů, 142 642 návštěvníků z obchodu a 110 848 návštěvníky z řad široké veřejnosti. Jedná se o jedinečné fórum pro propagaci země, prezentaci nových produktů, seznámení s nejnovějšími trendy a také příležitost k navázání nových kontaktů.
Již tradičně jsme se tohoto veletrhu zúčastnili na konci ledna. Jižní Morava se prezentovala mimo jiné těmito lákadly:
- Národní vinařský veletrh České republiky pořádaný ve valtickém paláci
- Brno jako gurmánské město s širokou škálou barů, bister, kaváren, vináren, restaurací a jiných zařízeních, vše krásně shrnuto v Gourmet Guide, kde veškeré podniky byly vybrány nezávislou porotou.
- EuroVelo 13 – stezka železné opony, součástí je 350m zachovalé železné opony vč. Strážní věže. Stezka vede přes Znojmo, Mikulov a Lednicko-valtický areál
- Moravský kras – patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě. Na celém území je známo více než 1100 jeskyní, z nichž pět je přístupných veřejnosti.
- Festivaly jižní Moravy, jako jsou například Ignis Brunensis – přehlídka ohňostrojů, Mezinárodní folklorní festival ve Strážnici, Pálavské vinobraní v Mikulově, festival klasické hudby Janáček Brno anebo rekonstrukce bitvy u Slavkova
Bylo to 5 rušných dnů plných schůzek a jednání, ale jsme si jisti, že se jižní Morava i celá Česká republika předvedla v tom nejlepším světle.
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu Regiontour 2020 se v letošním roce profiloval jako festival cestovatelských zážitků. Navštívilo jej více než 30 tisíc lidí. Region Jižní Morava se prezentoval na společné expozici s městem Brnem a jeho cílem bylo přiblížit návštěvníkům tradiční region z jiného úhlu. Zatímco první den veletrhu byl věnován vínu, den druhý se nesl v duchu pivařství a pivovarnictví. Ochutnávku piva nabídly pivovary z Kyjova, Tišnova a Bítova. Víkend stánek oživilo vystoupení cimbálové muziky nebo prezentace modrotiskové dílny ze Strážnice.
Jelikož asijský trh patří co do návštěvnosti jihomoravského kraje k nejstěžejnějším, z čehož Korejská republika obsadila v roce 2019 dokonce čtvrtou příčku, rozhodli jsme za zaútočit i na přes japonské moře vzdálené Japonsko!
A tak jsme se vydali na roadshow po tomto
ostrovním státě.
Díky zahraničnímu zastoupení CzechTourism v Japonsku jsme měli možnost potkat
zástupce touroperátorů i nadnárodních agentur, jakož i dalších subjektů
cestovního ruchu na workshopech v Osace, Nagoji a Tokiu. Setkání se
uskutečňovala vždy ve velice příjemné atmosféře, naši partneři byli rozliční –
někteří byli krajině znalí a často už do České republiky posílali jak skupiny,
tak jednotlivce. Jiní zase o Jižní Moravě ani netušili, takže se nám podařilo
rozšířit jim obzor, a to jak v rámci regionu, tak Brna. Nalákali jsme je na
moravskou gastronomii, folklor a lidové tradice. Se spoustou z nich jsme ve
spojení i po návratu a domlouváme již jejich byznys na příští rok.
Po roadshow s profesionály v cestovním ruchu následoval Czech festival v Tokiu, kde se jednalo o třídenní akci zaměřenou pouze na Česko. Za pomoci cimbálové muziky jsme zde prezentovali náš kraj, jeho typické výrobky, víno, pivo a samozřejmě nesměl chybět ani kroj, tanec a zpěv. Návštěvníci festivalu měli možnost vyzkoušet si nošení tradičního kroje, vymalovat si folklorní ornamenty, nebo si v rámci face paintingu nechat namalovat na tvář či ruku krásně barevné moravské symboly. Na festivalu panovala úžasná atmosféra a spousta lidí se myšlenkou navštívit náš kraj velice nadchla. Již během prvních dvou dnů se nám podařilo rozdat většinu ze zásob letáků a propagačních materiálů – návštěvnost festivalu byla ve srovnání s předešlými lety rekordní!