Jižní Morava inspiruje k poznávání tradic i k cestování obytňákem

V úterý 12. dubna se Art Gallery v Brně oblékla do modrobílého kabátku, zajiskřila vínem a přivítala umělce, kteří udržují tradice stále živé.

Proběhla zde tisková konference k zahájení turistické sezóny 2022, která se nesla v duchu tradic, modrotisku a představení výsledků spolupráce s módní návrhářkou Zuzanou Osako. Ta pro Centrálu cestovního ruchu – Jižní Morava zhotovila ilustrace k (ne)tradičním hracím kartám určených k prodeji a zároveň zahájila vernisáž svých ilustrací. Ta bude k vidění do konce dubna.

“Zuzana Osako je pro nás ideálním spojením jižní Moravy, odkud sama pochází, a světovosti. Má blízký vztah k lidovému umění a uvědomuje si, stejně jako my, jak je důležité pečovat o tradice a navazovat na ně. Výsledkem spolupráce Centrály se Zuzanou Osako je nekonečný vzor inspirovaný modrotiskem a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků, které budou novinkou pro letošní sezónu a budou autenticky reprezentovat náš region,” říká Martina Grůzová, ředitelka CCRJM. 

V rámci vernisáže byly také představeny největší novinky z regionu. Vedle tradic bude letošní kampaň lákat i na vypečené gastro t(r)ipy. K nim nově vznikl seriál videí, kde hlavní roli hrají vítězové projektu Gourmet Jižní Morava. A nezůstane jen u toho. Na přelom května a června připravuje CCRJM kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“ s travel influencery, která reaguje na zvyšující se zájem o cestování v obytných vozech. Projekt je zaměřen také na podporu regionálních výrobců a producentů.

V letošním roce budeme také akcentovat téma Alfonse Muchy na jižní Moravě a akce spojené s letošním výročím Gregora Johana Mendela. Na webu www.jizni-morava.cz najdete stěžejní kulturní i gastronomické akce celého regionu.