Tiskové zprávy

22. 02. 2024

Jižní Morava chystá MojaKartu: turistickou kartu, která bude trumfem pro letošní turistickou sezónu

MojaKarta představuje balík výhod pro zpříjemnění pobytu na jižní Moravě. Do spolupráce se díky ní pustily turistické cíle a nabídka ubytovatelů. Návštěvníkům umožní poznávat výhodně památky a dopřát si zážitky napříč krajem. Karta bude k dispozici pro každého, kdo se u partnerských ubytovatelů zdrží alespoň dvě noci.

stáhnout
14. 02. 2024

Jižní Morava byla v roce 2023 nejnavštěvovanějším krajem, turistika se vrací na úroveň před covidem

Jak se dařilo turismu na jižní Moravě dokládá kompletní analýza návštěvnosti za loňský rok. Český statistický úřad zveřejnil výsledná čísla návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení, za rok 2023 eviduje 2,2 milionů turistů. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava má k dispozici i finální srovnání s daty mobilních operátorů. Ty dokládají, že na jižní Moravu za celý rok 2023 přicestovalo 9,7 milionů návštěvníků. Více turistů jezdí v rámci ČR už jen do Prahy.

stáhnout
05. 02. 2024

Kongresová turistika na jižní Moravě má za sebou úspěšný rok

Konference, kongresy nebo organizovaná školení byly v loňském roce nedílnou součástí turistického ruchu na jižní Moravě. Popularitě regionu pro obchodní setkávání významně pomáhá platforma Brno Convention Bureau i nově spuštěná aplikace, díky níž mohou pořadatelé lépe zprostředkovávat informace účastníkům svých akcí.

stáhnout
10. 01. 2024

Návštěvnost jižní Moravy v roce 2023 dle mobilních dat

Rok 2023 byl z pohledu turismu velmi vydařený. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava má pro loňský rok k dispozici data mobilních operátorů, která nabízejí další pohled na pohyb osob po Jihomoravském kraji. Dle těchto údajů přicestovalo v roce 2023 na jižní Moravu téměř 10 milionů turistů.

stáhnout
23. 11. 2023

Jižní Morava v hledáčku turistů, bitvu tří císařů připomenou tři akce

Na přelomu listopadu a prosince se z jižní Moravy stává výletní destinace číslo jedna pro všechny milovníky historie a napoleonskými válkami. Letos uplyne 218 let od slavné bitvy u Slavkova, jejíž rekonstrukce patří do tradičních událostí jihomoravského regionu.

stáhnout
20. 10. 2023

Vyhlásili jsme nový ročník Gourmet Brno a Gourmet Jižní Morava

Dobré jídlo a pití patří k Brnu a jižní Moravě jako vila Tugendhat nebo Lednicko-valtický areál. Kde se dobře najíte i napijete vám poradí nezávislé hodnocení brněnských a jihomoravských gastronomických podniků. Nový ročník Gourmet Brno 2023 i jeho mladšího bratra Gourmet Jižní Morava 2023 se vyhlašoval v pátek 20. října na brněnském výstavišti, kde představil ta nejlepší místa letošního roku.

stáhnout
09. 10. 2023

Je jižní Morava bezbariérová? Vozíčkáři testovali turistické cíle

Cestování na neznámá místa mají lidé na vozíku, ale i rodiče s kočárky nebo hůře pohyblivé osoby mnohdy spojené s nejistotou, zda je pro ně místo dobře přístupné. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava se proto dlouhodobě věnuje tématu Jižní Morava bez bariér. V rámci tohoto projektu letos vyslala vozíčkáře, aby vybrané turistické cíle sami otestovali. Myšlenku podpořila i agentura CzechTourism, která se propagaci bezbariérového cestovního ruchu dlouhodobě věnuje.

stáhnout
18. 09. 2023

Kongresová turistika je na jižní Moravě na vzestupu, poptávce pomáhá i nová aplikace

Na jižní Moravu každoročně míří tisíce lidí na kongresová setkání. Díky Centrále cestovního ruchu jižní Moravy mohou využívat nového pomocníka – aplikaci Brno Convention Bureau, která je podporou udržitelného cestovního ruchu a šetří mnoho tištěných materiálů.

stáhnout
29. 08. 2023

Návštěvnost jižní Moravy roste: nejvyhledávanějším cílem za rok 2022 byl Aqualand Moravia, cizinci objevují vinice

Jižní Morava je v závěsu za Prahou nejnavštěvovanějším regionem České republiky, jak ukazuje nejnovější analýza návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení. Nejvíce se kraj jižní Moravy vydávají poznávat čeští krajané, následují turisté ze sousedících států Slovenska, Polska, Německa a Rakouska. Nejdelší čas tráví na jižní Moravě návštěvníci z Velké Británie.

stáhnout
12. 07. 2023

Degustuj architekturu na jižní Moravě

Poznávat kraj jižní Moravy všemi smysly se snaží povzbudit nová kampaň Víno a architektura, kterou letos spustila Centrála cestovního ruchu Jižní Morava. Turisty zve vychutnávat nejen produkty vinné révy, ale i stavební jedinečnost moderních vinařství...

stáhnout
04. 04. 2023

Jižní Morava v létě pozve do míst, která propojují vinařství s moderní architekturou. Na podzim spustí Turistickou kartu

Jižní Morava letos v létě doplní kampaň „Nestůj, cestuj“ o další téma – VÍNO A ARCHITEKTURA. Postupně představí místa, kde má turista jedinečnou příležitost nahlédnout do nitra moderních vinařských staveb a pochopit, jak se v nich víno vyrábí a jak architektura pozitivně ovlivňuje prožitek při jeho degustaci. Na podzim pak Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava spustí projekt Turistické karty.

stáhnout
31. 10. 2022

Brno Convention Bureau pořádá akci v rámci předsednicví ČR v EU

Brno Convention Bureau reprezentující kongresovou turistiku v rámci Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava uspořádá ve čtvrtek 3. listopadu podzimní setkání podnikatelů v cestovním ruchu s poslancem Evropského parlamentu Luďkem Niedermayerem na téma Green Deal. Akce se uskuteční v industriálním prostředí Nové Zbrojovky a představí Brno a jižní Moravu jako ideální místo pro pořádání školení, eventů a teambuildingů.

stáhnout
06. 10. 2022

Buďte v obraze s novým gastroprůvodcem jižní Moravou

Centrála cestovního ruchu Jižní Morava opět představuje nejlepší gastropodniky regionu v novém tematickém průvodci GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2022. Slavnostní vyhlášení třetího ročníku společně s šestým ročníkem GOURMET BRNO 2022, jehož nositelem je TIC BRNO, proběhlo ve čtvrtek 6. října v Hale Industra v areálu Nové Zbrojovky.

stáhnout
16. 09. 2022

On-line tvůrci z celého světa zaměří v těchto dnech svoji pozornost na Brno a jižní Moravu

Brno jako první středoevropské město hostí TRAVERSE 2022. Na 9. ročník této prestižní konference dorazilo téměř 300 influencerů, blogerů a tvůrců digitálního obsahu. Kromě dvoudenního vzdělávacího programu zaměřeného na online marketing a tvorbu obsahu, na ně čeká ochutnávka toho nejlepšího, co Brno a jižní Morava v oblasti cestovního ruchu nabízí.

stáhnout
17. 08. 2022

Kampaň na čtyřech kolech oslovila 1,5 milionu potenciálních návštěvníků jižní Moravy

Kampaň Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava „Nestůj, cestuj obytňákem“ probíhala na přelomu května a června na sociálních sítích a sledovalo ji téměř 1,5 milionu lidí. Výsledkem je nejen široké publikum, které se vytvořilo kolem instagramových profilů tří vybraných influencerů z Česka a Slovenska, ale také velký potenciál návratnosti investice kampaně.

stáhnout
26. 05. 2022

Influenceři vyráží obytňákem zažít jižní Moravu

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (CCRJM) startuje v těchto dnech kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“, která reaguje na velký zájem o cestování obytnými vozy. Pro tři influencery sestavila program tematicky zaměřených čtyřdenních výletů, na kterých je čeká nespočet gastronomických i cestovatelských zážitků. Cílem je jejich prostřednictvím představit českým i zahraničním turistům tento typ cestování jako skvělou příležitost poznat region z jiného úhlu. Lidé mohou celý průběh sledovat na Instagramovém profilu @southmoravia a také na profilech jednotlivých výletníků.

stáhnout
12. 04. 2022

Jižní Morava inspiruje k poznávání tradic i k cestování obytňákem

Nová turistická sezóna na jižní Moravě nabídne cestování spojené s poznáváním tradic. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (dále jen Centrála) přináší výletní tipy navázané na nehmotné kulturní dědictví regionu a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků. Ty vznikly ve spolupráci s módní návrhářkou a ilustrátorkou Zuzanou Osako. Další aktivity Centrály se zaměřují na výletníky v obytných vozech i milovníky gastrozážitků.

stáhnout
29. 03. 2022

Brno Convention Bureau získalo cenu za nejlepší online projekt

Brno Convention Bureau, které reprezentuje kongresovou turistiku v rámci Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, se v uplynulém roce z pochopitelných důvodů zaměřovalo zejména na online komunikaci. Výsledkem je mimo jiné cena za nejlepší elektronický projekt první vlny pandemie covid-19. Aktuálně vyráží za aktéry tohoto segmentu cestovního ruchu přímo do míst jejich působení. První setkání proběhla ve Znojmě, Bukovanech a Černé Hoře, následovat bude LednickoValtický areál a Brněnsko.

stáhnout
09. 02. 2022

Prestižní mezinárodní konference míří na jižní Moravu

Brno v roce 2022 přivítá účastníky několika významných mezinárodních oborových konferencí. Postupně se v jihomoravské metropoli vystřídají ti nejlepší tvůrci digitálního obsahu, odborníci na mikroskopii a špičky výzkumných infrastruktur z celého světa. Podíl na získání pořadatelství a na organizaci těchto akcí má Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava a její aktivity pod hlavičkou Brno Convention Bureau (BCB).

stáhnout
21. 01. 2022

Jižní Moravě se inovativní prezentace regionu vyplatila. Kampaň s influencery oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto regionu. Byli mezi nimi lokální výrobci, podnikatelé, tvůrci udržitelných hodnot i nositelé lidových tradic.

stáhnout
01. 11. 2021

Zuzana Osako tvoří pro jižní Moravu

Módní návrhářka a ilustrátorka Zuzana Osako, autorka kolekce pro české olympioniky, tvoří sérii kreseb a ilustrací pro propagační předměty regionu jižní Morava. Nekonečný vzor inspirovaný modrotiskem a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků budou novinkou pro letní turistickou sezónu 2022.

stáhnout
22. 10. 2021

Nový gastroprůvodce Gourmet Jižní Morava je na světě

„Na kávu do Bořetic a na pivo do Dubňan,“ doporučuje nový gastroprůvodce GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2021. Centrála cestovního ruchu Jižní Morava představuje nejlepší gastopodniky regionu v tematickém průvodci GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2021.

stáhnout
31. 07. 2021

Slovanská epopej v Moravském Krumlově odstartovala. Turisté ale mohou po stopy Alfonse Muchy objevovat po celé Jižní Moravě

Výstava legendární Slovanské epopeje na zámku v Moravském Krumlově se otevírá široké veřejnosti z tuzemska i zahraničí. Od srpna tak mohou návštěvníci na vlastní oči vidět obří plátna nevýznamnějšího českého secesního malíře Alfonse Muchy.

stáhnout
19. 07. 2021

Muchova Slovanské epopej v Moravském Krumlově

Plátna Muchovy Slovanské epopeje jsou nainstalována v Moravském Krumlově, výstava začne na přelomu července a srpna.

stáhnout
01. 06. 2021

Nestůj, cestuj za zážitky na Jižní Moravu!

Jižní Morava je připravena na nadcházející sezónu a nabízí nejen turistické evergreeny a tradiční akce, ale také mnoho novinek a neobjevených lokalit. „Celý letošní rok bude turisty inspirovat naše nová kampaň „Nestůj, cestuj!“.

stáhnout
19. 05. 2021

Nestůj, cestuj! Tentokrát za hudbou s Hudba na vinicích

Startuje HUDBA NA VINICÍCH 2021 - koncertní seriál, který propojuje hudební a vinařské špičky České republiky. Po loňské úspěšné premiéře se letos rozrůstá o další účinkující i vinohrady. Strategickým partnerem je právě Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, která nabízí jedinečnou možnost spojit zážitek z hudby s dalšími výlety po krásách jižní Moravy.

stáhnout
12. 05. 2021

Jižní Morava je v hledáčku filmařů, v dubnu bude hostit Marii Terezii

Atraktivní prostředí jihomoravských Valtic a zámků ve Slavkově u Brna a Miloticích poslouží jako kulisy pro závěrečný díl minisérie Marie Terezie. Finále nejrozsáhlejšího koprodukčního projektu České televize připravuje štáb režiséra Roberta Dornhelma. Na výběru lokací se podílela také filmová kancelář Brno Film Office, která úzce spolupracuje s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava.

stáhnout
03. 05. 2021

Jižní Morava představila hlavní taháky letošní sezóny profesionálům v cestovním ruchu

V minulém týdnu proběhly dvě on-line prezentace jižní Moravy jako zdroj informací a inspirace pro nadcházející turistickou sezónu. První z nich, úterní Setkání profesionálů cestovního ruchu, sledovalo více než osmdesát účastníků a čtvrteční prezentace zaměřená na jihomoravskou gastronomii byla určena pro přibližně dvě desítky německých a švýcarských novinářů.

stáhnout
23. 10. 2020

Gastrookénka na jižní Moravě jsou opět v pohotovosti

Kávu do kelímku, oběd do krabičky nebo víno až domů. Gastropodniky v celé republice musely z důvodu vládního nařízení, která mají za cíl omezit šíření koronaviru, zavřít své provozovny. Velká část z nich však otevřela tzv. výdejní okénko nebo rozváží přímo k zákazníkům. Centrála cestovního ruchu Jižní Morava vytvořila přehlednou mapu těchto podniků. Můžete do ní nahlásit svoji vlastní provozovnu nebo svůj oblíbený podnik.

stáhnout
10. 08. 2020

Jižní Morava je u domácích turistů stále oblíbená. Turisté zde tráví více času než dříve

Letní turistická sezóna je ve své polovině, a i přes dřívější i aktuální omezení spojená s pandemií koronaviru zaznamenala jižní Morava zvýšenou návštěvnost oproti minulým letům. Lidé, kteří do kraje přijíždějí, v něm navíc tráví více času než dřív a hledají nové výletní cíle.

stáhnout
04. 06. 2020

Na jižní Moravě vzniknou první české poutnické budky

Poutní turismus zaznamenal za posledních dvacet let celosvětový zájem mezi veřejností. Statisíce poutníků každoročně směřují do španělského Santiaga di Compostela, zájem je také o pouť do Říma či Jeruzaléma. Na jižní Moravě proto příští týden vzniknou poutnické budky (tzv. pilgrim pointy), které těmto lidem cestu zpříjemní.

stáhnout
21. 05. 2020

Cestovní ruch krvácí. AOCR varuje před přílišným optimismem

Cestovní ruch krvácí. Na jeho zastavení náplasti nepostačí. Bude potřebovat chirurgický zákrok. Rozvolňování protikoronavirových opatření a postupné uvolňování hranic cestovnímu ruchu sice částečně uleví, nezahájí ale jeho léčbu, pouze prodlouží hrozící agónii. Asociace organizací cestovního ruchu (AOCR) proto varuje před přílišným optimismem. Turismus balancuje na hraně propasti a ve stávající situaci se na ní sám dlouho neudrží.

stáhnout
14. 05. 2020

Znojmo Zadax

Letošní dovolená ve Znojmě má jasná pozitiva. „Podpořil jsi znojemské hotely, kavárny, vinárny a další podnikatele? Pak si zasloužíš poznat naše nejzajímavější turistické cíle zadax,“ hlásí kampaň Znojmo Zadax s hlavním komunikačním hasgtagem #mastozadax, kterou Znojmo a Znojemská Beseda pro letošní sezónu spouští. Reaguje tím na složitou situaci v souvislosti s bojem proti koronaviru.

stáhnout
11. 05. 2020

Znojmo region - Kdy, kde a co se otevírá v těchto dnech pro turistickou veřejnost na Znojemsku a v Podyjí

Představuje potvrzené termíny znovuotevření hradů a zámků, muzeí a galerií, technických památek i turistických informačních center a služeb cestovního ruchu. Zaměřuje se také na oblíbené vinařské cíle, včetně např. degustačních stánků ve vinicích Znojemska.

stáhnout
07. 05. 2020

Cestovní ruch se vrací do běžného režimu. Lidé tak mohou vyrazit #mimodavy.

Pandemie koronaviru otřásla téměř všemi oblastmi podnikání a cestovní ruch není výjimkou. Postupný návrat do běžného režimu tak čeká nejen provozovatele hotelů či restaurací, ale také všechny vyhledávané turistické cíle a další subjekty. V rámci zachování bezpečnosti už nyní lidé vyhledávají místa, která nejsou v obležení turistů. I na takové cíle upozorní kampaň #mimodavy. O tom, jaká je náplň této kampaně, se dočtete v této tiskové zprávě. Ta také nabízí několik tipů na výlety, které lze bezpečně zažít i během nouzového stavu.

stáhnout
23. 04. 2020

Výlety a cestování podpoří dobrou náladu i v době krize

Současná doba spojená s pandemií koronaviru turismem a cestovatelskou branží obecně pořádně zatřásla. Ale touha Čechů po cestování naštěstí nezmizela. I v době karantény a krize dělá lidem pobyt venku a na hezkých místech dobře a pomáhá udržet dobrou náladu a pozitivní přístup. Zas bude dobře a subjekty zapojené do turistického ruchu by neměly zaspat!

stáhnout
28. 10. 2019

Jižní Morava se chce turistům představit z „jiného úhlu“

Jihomoravský kraj chce lákat české a slovenské turisty na místa a aktivity, které zůstávají ve stínu tradičních TOP cílů regionu. Jižní Moravu z „jiného úhlu“ představila na tiskové konferenci Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava společně se zástupci pěti turistických destinací Jihomoravského kraje.

stáhnout
21. 06. 2019

GOURMET BRNO a GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2019

Jižní Morava spouští projekt Gourmet a připojuje se tak již ke čtvrtému ročníku úspěšného průvodce brněnskou gastroscénou Gourmet Brno. Odborníci, novináři a influenceři vybrali nejlepší jihomoravské podniky v kategoriích: restaurace, bistra, kavárny a cukrárny, vinařství/vinné galerie a pivovary/pivnice.

stáhnout