Výlety a cestování podpoří dobrou náladu i v době krize


Současná doba spojená s pandemií koronaviru turismem a cestovatelskou branží obecně pořádně zatřásla. Ale touha Čechů po cestování naštěstí nezmizela. I v době karantény a krize dělá lidem pobyt venku a na hezkých místech dobře a pomáhá udržet dobrou náladu a pozitivní přístup. Zas bude dobře a subjekty zapojené do turistického ruchu by neměly zaspat!

Strategie pro cestování bez davů

Jižní Morava je velmi oblíbená destinace pro dovolenou a výlety. Dlouhodobě si drží pozici druhého nejnavštěvovanějšího regionu hned po hlavním městě Praze. Na některých místech se však hlavně v letní sezóně kumulují davy návštěvníků. Přitom kraj nabízí obrovskou spoustu míst, která zatím nejsou výletníky příliš objevena, i když to jsou turistické skvosty.

Naše Centrála proto již před vypuknutím koronavirové krize zvolila strategii jiného úhlu pohledu na turistické objekty – nabízí a propaguje méně známé destinace, taková „second best“ místa. Návštěvníci na nich zažijí často pořádný adrenalin, navštíví tajemné podzemí nebo se naopak podívají po světě z rozhleden. Při tom ochutnají lokální dobroty nebo zlatavý mok z místního minipivovaru… A nemusí se tísnit v davech, jak je tomu v nejvytíženějších turistických lokalitách.

Strategie pro cestování, až pomine karanténa

Až svitne na lepší časy a vláda povolí uvolnění pohybu, naplno se rozvine myšlenka kampaně #Mimodavy. Ideální čas dohnat pohyb a naplno se nadechnout na výletě v přírodě! Zároveň jde stále o to zůstat v bezpečí a zbytečně se nekumulovat s dalšími lidmi (davy turistů) na jednom místě.

Naše Centrála sestavila ve spolupráci s destinačními managementy výlety „mimo davy“, kde po cestě nechybí nějaké to otevřené okénko s vítaným osvěžením. Nahlédněte, kam se vydat mimo davy.

Jestli vás u toho napadá, že se kampaň snaží zabránit jednodennímu „overtourismu“ v lokalitách jako Lednicko-valtický areál… tak máte pravdu. Pojďme rozptýlit turisty po regionu rovnoměrněji – ukážeme jim výlety k méně známým, přesto atraktivním výletním cílům.

Ukázka vizuálů k online kampani #mimodavy:

A co léto, kam letos na dovolenou?

Letošní dovolenou bereme jako příležitost poznat víc rodný kraj. Ať už dorazíte na nejvyhledávanější místa nebo na místa, která cestovní ruch ještě plně neobjevil, všude na vás čeká nabídka, která má něco společného: cyklisté jsou vítáni, na každém kroku stojí zámky a hrady, okolní krajinou se pokocháte z husté sítě rozhleden rozesetých po turistických stezkách a své zážitky pak dobře zajíte i zapijete.

#spolutozvladneme